HP

HP gör gemensam satsning med Microsoft, Novell och Red Hat för att underlätta och påskynda migration från SUN-plattform

Pressmeddelande   •   Dec 15, 2009 14:08 CET

- Över 350 kunder har migrerat från Sun till HP under 2009

Stockholm, 15 december 2009 – HP, Microsoft, Novell och Red Hat gör nu gemensam satsning för att förse kunder med nya tjänste- och finansiella erbjudanden samt utbildningsprogram för att strömlinjeforma migrationen från Sun till HP-lösningar, samtidigt som totala ägandekostnaden (TCO) minskar.

Under 12 månader, till och med 31 oktober 2009, har över 350 kunder migrerat från Sun-system till HP-lösningar, vilket är ungefär en kund om dagen. Många av dessa kunder har dragit nytta av HPs tjänster via HP Complete Care-programmet.

Genom att arbeta med industriledande partners har HP förbättrat programmet med nya verktyg, expertkunskap och lösningar för den operativa miljön, som gör att kunder som migrerar från Sun till HP kan fokusera på sin kärnverksamhet.

”När fokus ligger på hantering och övervakning så är HP Proliant ett mycket bra val, eftersom den plattformen stödjer många operativsystem fullt ut. Det visar inte minst HPs marknadsandelar inom området x86-servrar i IDCs undersökning för Q3, 2009* där vi uppnått cirka 60% på svenska marknaden.”, säger Magnus Wetterberg, Produktchef HP Proliant, HP Sverige.

Flexibilitet med HP och våra partners

HP tillsammans med HPs partners erbjuder tjänster för att säkerställa att kundernas datacentermiljöer stöds fullt ut.

Fördelarna med HPs nya HP Complete Care -program innefattar:

• Minskade kostnader för Microsoft SQL Server med licenserbjudande
  • 50 procent rabatt på SUSE Linux Enterprise  Fundamentals on-demand-utbildning
  • Tillgång till expertkunskap inom migrationstjänster med upp till  25 procent rabatt på Red Hat Global-utbildning
  • Migration Competency Center i Grenoble i Frankrike stödjer och förser kunderna med utvärdering och koncepttjänster inom området

HPs partners möjliggör också att kunder kan välja det operativsystem som på bästa sätt möter deras behov att köra på HP ProLiant, HP BladeSystem och HP Integrity serverplattformar. Det här innefattar HPs UNIX-operativsystem HP-UX 11i, Microsoft Windows Server, Novells SUSE Linux Enterprise Server, Red Hat Enterprise Linux  samt Sun Solaris.

* IDC server tracker, Q3 2009.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Magnus Wetterberg, Produktchef HP Proliant, HP Sverige, tel: 08-524 949 21

Gunilla Lundqvist, informationschef HP Sverige, tel: 08-524 90 400

Om HP
HP skapar nya möjligheter för teknik att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, regeringar och samhället. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och IT-infrastruktur för att kunna lösa kundernas problem. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss

Mer information:

HP-UX 11i delivers built-in business value

HP-UX 11i with HP Integrity servers provides better performance and reliability of mission-critical computing systems than IBM AIX and Sun Solaris.(1) Its centralized management significantly reduces system administration and maintenance. Integrated virtualization improves system utilization, while built-in security and failover clusters optimize availability of demanding workloads. HP recently secured the No. 2 position in UNIX revenue, according to IDC.(2)

When ICA Fluor, Mexico’s largest construction company, and Fluor Corp., a U.S.-based Fortune 500 company, experienced rapid growth, the company needed to migrate from its Sun Fire server running Sun Solaris to HP Integrity running HP-UX11i. “HP’s support and technical expertise during the migration was critical – ensuring us a seamless transition that we anticipate will save us nearly $1 million in cumulative IT costs over three years, said Gregorio Pirez, IT manager, ICA Fluor.

HP and Microsoft maximize return on investment

HP’s more than 23,000 Microsoft-trained professionals continuously work with Microsoft on design, engineering testing and support to provide customers a smooth transition to HP-based solutions.

Additionally, HP and Microsoft deliver reliable, flexible standards-based platforms for application and database solutions. The new releases of Microsoft Windows Server 2008 R2 and upcoming release of SQL Server 2008 R2 deliver enhanced scalability, helping enable customers to easily consolidate workloads and reduce TCO.

HP and Novell reduce risk, improve uptime

HP and Novell provide customers a highly interoperable alternative to Sun Solaris with SUSE Linux Enterprise Server, which runs on HP Integrity and HP ProLiant servers. ITIC recently reported that SUSE Linux Enterprise customers experience 51 percent less downtime than customers running Solaris on SPARC.(3)

HP and Red Hat improve performance, simplify migration

For more than a decade, HP and Red Hat have worked collaboratively to support innovation in server and open source technology. This relationship provides customers a broad range of business-critical and high-performance workloads and applications.

Red Hat solutions running on HP servers combine high availability, disaster recovery, capacity planning and automated provisioning into one command center, with the simplified management of a converged infrastructure. Customers can use HP and Red Hat’s mutual migration services to benefit from standards-based open source, while managing risk and reducing costs.

Note to editors: To read quotes from partners Microsoft, Novell and Red Hat, please visit http://h71028.www7.hp.com/enterprise/downloads/partners_release_quote_sheet.pdf. Additionally, more news from HP, including links to RSS feeds, is available at http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/.

(1) 2008 UNIX Vendor Preference survey results, Dan Olds, Gabriel Consulting Group, September 2009.

(2) IDC 3CY09 Worldwide Quarterly Server Tracker, December 2009

(3) “ITIC 2009 Global Server Hardware and Server OS Reliability Survey,” Laura DiDio, Information Technology Intelligence Corp., 2009.

Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corp.

© 2009 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.