HP

HP lanserar Android-baserade HP Slate21

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 16:15 CEST

HPs första All-in-One PC för Android

Stockholm 25 juni, 2013 – HP presenterade igår HP Slate21 All-in-One - företagets första All-in-One PC byggd med operativsystemet AndroidTM 4.2. Med HP Slate21 All-in-One får användaren tillgång till molnbaserad underhållning och funktioner som TV-streaming och Android-appar.

Med HP Slate21 All-in-One utökar HP sin portfölj av produkter med olika operativsystem som är perfekta för familjeaktiviteter. Den ger enkel tillgång till underhållning och smarta funktioner samt roliga Android-appar. Genom Googles tjänster kan användarna dela innehåll som kalendrar, e-post, anteckningar och dokument, vilka skapas med inbyggda appar. Det går också att skriva ut trådlöst oavsett var i huset man befinner sig(1), organisera innehåll, och ansluta till andra enheter.

-  Kunder idag söker teknik som förenklar i vardagen och samtidigt gör det enkelt att komma åt underhållning och det innehåll man behöver, säger Staffan Sjöberg, produktchef för konsumentdatorer på HP Sverige. HP Slate21 gör det enkelt för familjen att komma åt molnbaserat innehåll och uppleva det tillsammans på en stor, interaktiv skärm.

Full HD touchskärm, fin grafik och bra ljud
HP Slate21 All-in-One har en 54.6cm (21.5-tums) Full HD (2) IPS touchskärm med vidvinkel, som enkelt kan lutas för olika användningssätt, som ger levande grafik och gör det enkelt för flera att titta samtidigt. Med dual-band teknologi, kan användaren streama musik och filmer och surfa på nätet (3) samtidigt. Den inbyggda DTS Sound teknologin ger en härlig musikupplevelse.  HP Slate21 All-in-One kommer förinstallerad med en HP TrueVision HD webbkamera och Wireless Direct (4) som gör att man kan dela videos, foton och data mellan olika enheter utan nätverksanslutning och dessutom finns stöd för flera användare med den senaste Android OS Jelly Bean 4.2. HP Slate21erbjuder snabbhet och prestanda med en kraftfull Tegra 4 quad-core NVIDIA processor, och enkelt handhavande med en intuitiv optisk touchskärm med riktig nyp- och zoomfunktion.

HP Slate21 All-in-One förväntas finnas tillgänglig i Europa i september. Svensk prissättning är ej klar, men uppskattat pris i Europa är ca €379 (5) . Ytterligare information om HP Slate21 All-in-Onefinns på The Next Bench.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Staffan Sjöberg, Produktchef för konsumentdatorer, HP Sverige
076-859 48 14, staffan.sjoberg@hp.com

Gunilla Lundqvist, Informationschef, HP Sverige
076-859 46 65, Gunilla.lundqvist@hp.com

För produkttester och bilder:
Daniel Larsson, Prat PR Porter Novelli för HP
070-475 52 20, Daniel.larsson@prat.se

www.hp.com/go/newsroom

Om HP
HP skapar nya möjligheter för tekniken att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur för att lösa kundernas behov. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com.

(1)  Requires an internet connection to HP web-enabled printer and HP ePrint account registration (a list of eligible printers, supported documents and image types, and other HP ePrint details is available at www.hp.com/go/eprintcenter). Mobile devices require Internet connection and email capability. May require wireless access point. Separately purchased data plans or usage fees may apply. Print times and connection speeds may vary.
(2)  High-definition content is required for high-definition images.
(3)  Internet service required and not included.
(4)  An app or driver may be required to use HP wireless direct. Details are available at hpconnected.com. Wireless performance is dependent upon physical environment and distance from the printer.
(5)  EstimatedEMEA street prices. Actual prices may vary.

Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. AMD is a trademark of Advanced Micro Devices, Inc. Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corporation.

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include macroeconomic and geopolitical trends and events; the competitive pressures faced by HP’s businesses; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the protection of HP's intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the hiring and retention of key employees; assumptions related to pension and other post-retirement costs and retirement programs; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2012.  HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.