HP

HP lanserar ny SaaS-lösning för agil applikationsutveckling

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2013 15:43 CET

Stockholm, Sverige, 6 Februari, 2013 – — HP presenterar en ny Software-as-a-Service-lösning (SaaS) som ökar utvecklingstakten för  applikationer,  ger god överblick och förenklade samarbetsmöjligheter för team som tidigare var tvungna att arbeta  i silos eller som  är geografiskt utspridda.

HP Agile Manager accelererar time-to-market för applikationer genom att erbjuda en intuitiv webbaserad miljö med god överblick för att planera, utföra och spåra agila utvecklingsprojekt.

HP Performance Anywhere hanterar prestandautmaningar i applikationer innan de hinner påverka verksamheten, genom att erbjuda överblick och prediktiv analysförmåga paketerad i en lättanvänd on-demand lösning.

Stärker agila teams samarbete

HP Agile Manager gör det möjligt för agila team att planera, utföra och spåra hur aktiviteter utvecklas. Samarbete uppmuntras genom god överblick av uppgifter, mätning och framsteg – oavsett om det berör en enskild grupp eller flera team som är utspridda över ett geografiskt område. Med HP Agile Manager kan företag:

• Förenkla planering och kapacitetshantering i agila team genom att erbjuda insikter kring projekt, exempelvis status på arbetsuppgifter och potentiella problem eller flaskhalsar som kan påverka utfallet.
  • Förbättra insikter kring applikationers kvalitet via avancerad källkods- och ”build-management”-analys och erbjuda end-to-end spårbarheten snabb överblick av förändringar och riskanalys
  • Stärka samarbete genom att erbjuda integration mot integrerade utvecklingsmiljöer (IDE), som låter utvecklare arbeta med de verktyg de själva vill, samtidigt som de fortfarande kan arbeta tillsammans och dela information med andra medlemmar i teamet.
  • Bättre synlighet i projekt via realtidsuppdateringar och anpassade rapportpaneler som inkluderar mätsiffror och nyckeltal (Key Performance Indicators KPI:er)

HP Agile Manager erbjuder också tvåvägssynkronisering med HP Application Lifecycle Management (HP ALM) och HP Quality Center (HP QC), för att kunna hantera frågor kring test och kvalitetssäkring.

360-överblick av applikationsprestanda

HP Performance Anywhere övervakar applikationer via webbaserade, molnbaserade och mobila miljöer. Den levereras som tjänst och kan förbättra applikationers prestanda samtidigt som kostnader och långa implementationstider reduceras. Det innebär att kunder kan:

• Nå snabbare ”time-to-value” genom automatiserad, självstyrd hantering via ett lättanvänt gränssnitt
  • Få smart analys som förstår historiska mönster och som kan upptäcka onormal prestanda samt proaktivt identifiera potentiella problem och därmed minska kostnader relaterat till produktionsstörningar
  • Snabbt lösa prestandafrågor via en social samarbetsteknik som låter utvecklings-, test-, och operativa team arbeta tillsammans och lösa applikationsproblem som uppstår i produktion.

HP Performance Anywhere integrerar mellan HP Agile Manager, HP Quality Center och HP ALM för att ytterligare stärka samarbetet mellan utvecklings-, test- och operativa team. Detta strömlinjeformar IT mot affärsprioriteringar. Både HP Agile Manager och HP Performance Anywhere är del av HPs Converged Cloud strategi.

“Att ge patienter omedelbar tillgång till viktig sjukvårdsinformation är grundläggande för att leverera patienttjänster av hög kvalitet,” säger Jason Siegrist, ansvarig för Enterprise management team på Sentena. ”Med prediktiv systemanalys från HP Performance Anywhere kan vi övervaka systemprestanda i våra webbaserade applikationer. Detta säkerställer att våra patienter alltid kan komma åt sin personliga medicinska information via vår hemsida, eller har förmågan att hitta en läkare och göra virtuella möten 24/7.”

“Agilitet kommer från förmågan att snabbt kunna sjösätta lättanvända verktyg on-demand, som erbjuder en överblick och möjligheter till interaktivt samarbete över hela applikationslivscykeln,” säger Magnus Hillgren, Lösningsarkitekt  HP Software. “HP Agile Manager och HP Performance Anywhere erbjuder tillsammans intuitiva, analytiska funktioner som gör det möjligt för utvecklings- och operativa team att leverera rätt affärsresultat via prenumeration i ett enkelt webbgränssnitt.”

Pris och tillgänglighet

HP Agile Manager finns nu tillgänglig på alla marknader och prenumerationspriset är från $39 per användare och månad, med ett tremånaders-upplägg. Ytterligare information och en 30-dagars fri testversion finns på www.hp.com/go/agilemanager.

HP Performance Anywhere förväntas bli tillgänglig inom kort. Priset, via prenumeration, förväntas vara från $39 per applikationstransaktion som övervakas och månad, och $199 per server och virtuell maskin för Application Server som övervakas. Information om deltagande i HP Performance Anywhere beta program finns på: www.hp.com/go/performanceanywhere.

Ytterligare resurser

·  Delta med HP Software på Google Plus för mer information och möjlighet att vara med på kommande “hangouts” kring produktdemonstrationer, best practices och liknande.

·  Titta på HP webinarier “HP Agile Manager unveiled!”  (12 mars, kl. 19 svensk tid) och “Next-generation application performance management as-a-service has arrived!” (19 mars, kl. 19 svensk tid).

·  Läs white papers “Finding Agility in the Age of Applications” samt “The Case for Application Performance Management- as-a-Service.”

·  Lär dig mer på Application Lifecycle Management and Application Transformation Blog samt Business Service Management Blog

·  Delta tillsammans med HP Software på Facebook och Twitter, HP Software ALM på Twitter samt HP IT Ops på Twitter.

Eventet HP Discover, sker också den 10-12 juni i Las Vegas

För mer information kontakta:

Magnus Hillgren, Lösningsarkitekt HP Software Sverige, mobil: 076 859 60 24

Om HP

HP skapar nya möjligheter för tekniken att ge en meningsfull och positiv inverkan på människor, företag, myndigheter, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur för att lösa kundernas problem och behov. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com