HP

HP lanserar nya LaserJet-skrivare - Skriv ut professionellt marknadsföringsmaterial från det egna kontoret.

Pressmeddelande  •  2012-02-16 10:41 CET

Stockholm den 16 februari 2012 – HP lanserar nya laserskrivare som underlättar för små och medelstora företag att skapa professionella färgdokument.  Skrivarna finns i butik från och med februari 2012.

Bland nyheterna:

-          HP TopShot LaserJet Pro M275 är en prisvärd multifunktionsskrivare som kan skanna i 3D. Skrivaren är utrustad med TopShot skanning, en revolutionerad teknik som kan fånga sex olika bilder av ett objekt och skapa en sömlös 3D bild som direkt kan användas i tryck eller på webb. TopShot kan självfallet även användas som en traditionell skanner. Rekommenderat butikspris är 3395 SEK inklusive moms.

-          HP LaserJet Pro 300 color M351- en skrivare som ger små och medelstora företag livfulla färgutskrifter. Rekommenderat butikspris 2895 SEK inklusive moms.

HP LaserJet Pro 400 color M451 med snabbare utskriftshastighet – 20 färgsidor per minut, gör det möjligt för företag att snabbt och enkelt skapa professionella färgutskrifter. Rekommenderat butikspris 3595 SEK inklusive moms.

HP LaserJet Pro 300/400 MFP är en serie multifunktionsskrivare som med en användarvänlig 3,5 tums färgpekskärm ger ökad produktivitet åt små och medelstora företag.

-          HP LaserJet Pro 300 color-MFP-M375 är en kompakt smidig lösning för utskrift, skanning, kopiering och fax vilket gör det möjligt för företag att producera högkvalitativa färgutskrifter och marknadsföringsmaterial på det egna kontoret. Rekommenderat pris på 5495 SEK inklusive moms.

HP LaserJet Pro 400 color –MFP-M475 har samma funktioner som HP LaserJet Pro 300 och erbjuder dessutom en ökad produktions- och utskriftshastighet. Dessutom innehar den standard dubbelsidig utskrift och med HP Web Jetadmin har användaren möjlighet till att proaktivt hantera kontorsutskrifter. Rekommenderat pris på 6495 SEK inklusive moms.

”HP LaserJet Pro 400 färg-MFP-M475 är en kontorsskrivare som är snabb, tyst och ger användarna möjlighet att skapa ett komplett utbud av marknadsföringsmaterial.  Med förmågan att skapa marknadsföringsmaterial internt kan företag spara pengar genom att undvika att ta in externa leverantörer.  De är dessutom utrustade med HPs ePrint vilket effektiviserar arbetsflödet och gör det möjligt att lägga utskrifter i molnet utan att behöva använda en dator” säger Marcus Wollard, produktchef för laserskrivare, HP Sverige.

HPs ePrint

I takt med att användandet av surfplattor och smartphones ständigt ökar, ställs också krav på mobila utskriftslösningar. HP uppskattar att 85 procent av smartphone - användarna vill skriva ut mobilt. HP ePrint gör det möjligt att skriva ut vad du vill, när du vill oavsett vart du befinner dig. Du kan själv välja vilken e-postadress din ePrint skrivare ska ha, det är sedan denna adress du mejlar till för att skriva ut foton och dokument från din mobila enhet.

Maria Augustsson

+46 852 493 824, maria.augustsson@hp.com

Susanne Johansson

Edelman för HP

+46 733 842 507

susanne.johansson@edelman.com

www.hp.com

Om HP

HP skapar nya möjligheter för tekniken att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur för att lösa kundernas behov. Mer information om HP finns på www.hp.se.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom