HP

HP lanserar nya lösningar för virtualiserade VMware-miljöer

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 09:43 CEST

Stockholm den 22 september 2008 - HP presenterade under VMworld 2008 ett antal produkter, tjänster och lösningar med syfte att hjälpa kunder att förenkla virtualiserade miljöer och dra full nytta av tekniken - från datacenter till skrivbordet. De nya produkterna stödjer VMwares tekniker inom fyra områden: administrationsverktyg, virtualiseringstjänster, virtual desktop infrastructure (VDI) samt server- och lagringsinfrastruktur.

Säkerhetskopiering utan driftstopp och blixtsnabb återställning
Att skydda virtuella servrar och datorer och deras information med återkommande säkerhetskopiering utan att påverka verksamheten i allt för stor grad har blivit en av de största utmaningarna för it-företag.

HP Data Protector Zero Downtime Backup and Instant Recovery för VMware-miljöer är tätt integrerade med HP StorageWorks Enterprise Virtual Arrays. Om olyckan är framme kan både virtuella maskiner och viktig information återställas på sekunder eller minuter istället för timmar, med minimal påverkan på verksamheten.

Planera och provisionera fysiska och virtuella resurser samtidigt
HP Insight Dynamics - VSE visualiserar, planerar och förändrar fysiska och virtuella resurser på samma sätt, vilket förbättrar effektivitet och sänker kostnader för datacenterdrift. Lösningen kan i kombination med VMware VirtualCenter proaktivt flytta virtuella maskiner till annan hårdvara.

Kapacitetsplaneringsfunktionerna i Insight Dynamics - VSE gör att kunder kan analysera och optimera både fysiska och virtuella serverresurser i realtid. Verktyget ger dessutom användaren full kontroll över strömförbrukning, vilket kan hjälpa till att sänka elkostnaderna genom optimerade serverkonfigurationer.

Nya tjänster från HP stödjer virtualisering av Microsoft Exchange 2007 med VMware
HP Virtual Exchange Infrastructure (VEI) Services med stöd för VMware hjälper kunder att bättre förstå och maximera sina investeringar i VMware och Microsoft Exchange 2007.

HPs tjänster guidar kunder genom processen att konsolidera och migrera befintliga meddelandesystem till Microsoft Exchange 2007 på VMware Infrastructure utan att den dagliga verksamheten påverkas. Bland annat höjs säkerheten genom att information flyttas från separata informationslager in i datacentret.

HP VDI för VMware-virtualiering - Nya tjänster och stöd för tunna klienter
HP VDI är ett alternativ till stationära datorer, som ger ökad informations- och applikationssäkerhet minskade kostnader för klientens livscykel.

HPs branschledande utbud av tunna klienter har certifierats för VMware Virtual Desktop Manager. Certifieringen gör att HPs kunder kan rulla ut VMware VDI smidigt och enkelt oavsett vilket av HPs tunna klienter som används.

VMware Virtual Desktop Manager, som är en av de grundläggande teknikerna i VMware VDI, ansluter HPs tunna klienter till centralt administrerade datorer som kan utnyttjas säkert från i stort sett var som helst. Genom att utnyttja Virtual Desktop Manager kan it-administratörer snabbt automatisera allokeringen av virtuella datorer till slutanvändaren.

HP lanserar de första virtualiseringsbladen och förbättrar servrar med nya Intel-kretsar
Utöver det nyligen presenterade HP ProLiant BL495c-virtualiseringsbladet har HP dessutom uppgraderat bladservern HP ProLiant BL680c G5 och rackservern HP ProLiant DL580 G5 med markandens första sexkärniga processor, Intel Xeon 7400-serien. Dessa servrar tillhandahåller den prestanda och de utbyggnadsmöjligheter som krävs för virtualiserade miljöer.

Automatisk katastrofåterställning för virtualiserade miljöer
HP och VMware har samarbetat med att ta fram en integrerad, enkel och automatiserad lösning för katastrofåterställning av virtualiserade miljöer. Lösningen bygger på en kombination av VMware Site Recovery Manager, HP StorageWorks Enterprise Virtual Arrays (EVA) samt HP Continuous Access Replication EVA Software.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erik Hjalmarsson, produktchef på HP, tel: 08-524 94524
Gunilla Lundqvist, marknadskommunikationschef HP Sverige, tel: 08-524 90400

Om HP
HP, världens största teknikföretag, erbjuder skrivare, datorer, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur som förenklar den tekniska upplevelsen för alla sina kunder, allt från hemanvändare till de största företagen. HP slutförde förvärvet av EDS den 26 augusti 2008. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på www.hp.se.

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/