HP

HP lanserar nya stationära lösningar för skrivbordet

Pressmeddelande   •   Sep 09, 2008 14:17 CEST

HP visar upp helt ny serie säkra och kraftfulla stationära datorer, det senaste tillskottet till företagets produktportfölj med datorer avsedda för företagsbruk. HP Compaq dc7900 Business Desktop PC levereras bland annat med ett 87 procents effektivt nätaggregat för ökad energieffektivitet och nya säkerhetsfunktioner för alla tänkbara scenarios och de mest krävande arbetsuppgifter.

Den nya HP Compaq dc7900 Business Desktop PC är utrustad med den senaste tekniken som bland annat ger ökad säkerhet och strömbesparande funktioner, vilket gör den ännu mer pålitlig.

Med ett nätaggregat med upp till 87 procents effektivitet kombinerar dc7900 prestanda med låg miljöpåverkan. HP Compaq dc7900 uppfyller kraven hos ENERGY STAR 4.0 och Electronic Product Environmental Assessment Tool (EPEAT) Gold. För ytterligare minskad energiförbrukning kan företag anpassa datorns energialternativ för att uppnå en optimal balans mellan energiförbrukning och prestanda med hjälp av HP Power Manager.

HP Compaq dc7900 stöder dubbla bildskärmar. För företag som har behov av att ansluta fler än två bildskärmar är det även möjligt att installera ytterligare ett grafikkort. Det går även att installera två separata grafikkort av samma modell, då dc7900 har dubbla kortplatser för PCI Express 16x till skillnad mot tidigare modeller som endast har en kortplats för 16x.

Nya funktioner i HPs säkerhetssvit
Via två nya funktioner i HP Protect Tools, HPs säkerhetssvit, kan kunder välja extra säkerhet som tillval. Privacy manager låter användaren skicka och ta emot e-post som skyddas med digitala signaturer medan File Sanitizer gör det enkelt att permanent ta bort lagrad information innan datorn till exempel skrotas.

För ytterligare ökad säkerhet är dc7900 utrustad med företagets nya webbläsare HP Firefox Virtual Browser. Webbläsaren körs i en egen virtuell miljö, vilket gör att eventuell skadlig kod inte får åtkomst till operativsystemet. Detta är en åtgärd som minskar risken för att skadlig kod orsakar problem som kräver reparationer eller till och med ominstallation av tillämpningar.

HP Compaq dc7900 Business Desktop PC-serien finns i tre olika flexibla formfaktorer:

• en extremt kompakt skrivbordsmodell
  • en mellanmodell som kombinerar liten storlek med flexibla utbyggnadsmöjligheter
  • en minitornmodell för största möjliga flexibilitet

Pris och tillgänglighet

HP Compaq dc7900-serien kommer att finnas tillgänglig i början av oktober till ett pris från 6595 kr exkl. moms.

Mer information om HPs stationära datorer finns på www.hp.com/go/desktops.

För bilder och kontaktinformation, vänligen kontakta
Åsa Söderén: asa.soderen@hillandknowlton.com tel: 08-402 89 40

Gunilla Lundqvist, marknadskommunikationschef HP Sverige, tel: 08-524 90 400
Fredrik Grahn, produktchef stationära datorer och tunna klienter på HP, tel 08-524 956 62

Om HP
HP, världens största teknikföretag, erbjuder skrivare, datorer, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur som förenklar den tekniska upplevelsen för alla sina kunder, allt från hemanvändare till de största företagen. HP slutförde förvärvet av EDS den 26 augusti 2008. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på www.hp.se.

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss