HP

HP lanserar nyheter för sommarens semesterbilder

Pressmeddelande   •   Aug 06, 2007 11:29 CEST

Förläng minnena från sommarens semester med HPs nya kameror och skrivare. Höjdpunkterna är digitalkameran med marknadens största LCD-skärm, en fotoskrivare som snabbare, enklare och proffsigare skriver ut dina semesterbilder och en ny allt-i-ett skrivare som enkelt skriver ut etiketter direkt på CD/DVD-skivor.

Med marknadens största skärm kan du redigera fotot direkt i kameran
HP Photosmart R937, svart digitalkamera har en 3,6 tums pekskärm som gör det enkelt att direkt i kameran redigera och organisera fotografier. Kameran har ett virtuellt tangentbord som gör efterarbetet enklare både när du redigerar och ansluter kameran till en pc eller skrivare.

R937 med 8-megapixel har också den senaste generationen av HP Design Gallery, som inkluderar den populära avsmalningsfunktionen som snabbt bantar bort 4 kg på objektet, tar bort röda ögon samt HP touch up som redigerar blemmor och ärr.

HP Photosmart R937 är tillgänglig från och med augusti för 2995 kronor.

Mycket zoom för pengarna
HP Photosmart Mz67 är digitalkameran som ger 8-megapixel fotografier och som är HPs första kompakta digitalkamera med 6x optisk zoom. Mz67 har också en ljus
2,5 tums skärm för tydlig visning både inne och ute.

Liten och snygg
HP Photosmart R742 kommer i flera färger såsom svartmetallic, silver och rosa. Detta är HPs minsta kamera i sortimentet och den är både enkel och rolig att använda.

HP Photosmart Mz67 samt HP Photosmart R742 finns tillgängliga från och med augusti för 1995 kronor respektive 1795 kronor.

HP lanserar ytterligare sex kameror – till priser från 795 kronor - med branschledande funktioner som borttagning av röda ögon, antiskak (vissa modeller), och HP design gallery som ger dig möjlighet att direkt i kameran redigera, organisera och dela med dig av dina fotografier.

De flesta av HPs kameror har inbyggda instruktionsböcker och menyer – (allt) på svenska (i den billigaste kameran är de på engelska).

Skriv ut proffsiga foton hemma – snabbt och enkelt
Med fotoskrivaren HP Photosmart D7460 skriver du snabbt och enkelt ut dina fotografier hemma – Den ger sexfärgsutskrifter på endast 10 sekunder! Med HPs Vivera bläck och HP Advanced Photo Paper får pappersbilderna den bästa bildkvaliten till ett lågt pris.

Skrivaren är enkel att använda genom sin stora 3,5 tums pekskärm. Den har funktioner för borttagning av röda ögon och garanterar att sidor från internet skrivs ut utan avklippta kanter. Med nätverksanslutning erbjuds en ökad kompabilitet och en papperssensor förhindrar vanliga utskriftsmisstag.

Dessutom har D7460 inbyggd trådlös uppkoppling och Ethernet, vilket gör det ännu enklare att dela med sig av och skriva ut fotografierna genom att använda nätverksbaserade bärbara och stationära datorer.

HP Photosmart D7460 Printer är tillgänglig från och med oktober för 1995 kr.

Personliga CD- och DVD-skivor med HPs senaste allt-i-ett skrivare
Ett nytt tillskott till HPs populära linje av allt-i-ett skrivare är HP Photosmart C5280 som ger dig möjlighet att designa en CD/DVD-etikett på din dator, och sedan skriva ut den direkt i skrivaren på CD/DVD-skivan. Det är ett roligt och enkelt verktyg för att göra personliga foto- eller musikpresenter, eller tydligare arkivering. C5280 är utrustad med HPs nya bläckpatroner för ekonomiska utskrifter och förre byten av bläckpatroner.

HP Photosmart C5280 allt-i-ett skrivare är tillgänglig i augusti för 1295 kronor.

Övrig information
Har du ytterligare frågor och/eller önskar låna produkter för test och utvärdering, kontakta Linda Johansson, mobil: 0708 93 50 22,
e-mail: linda.johansson@hillandknowlton.com

Om HP