HP

HP ledande i Gartners Magic Quadrant-rapport för skrivare

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 13:15 CET

Stockholm, november 2011 – HP har blivit utsedda till ”ledare” i Gartners senaste Magic Quadrant-rapport för skrivare.

Gartner, som är ledande inom it-forskning och -analys publicerar oberoende rapporter, vilka positionerar tillverkare baserat på deras förmåga att genomföra och helhetssyn.

Enligt Gartners rapport har traditionella faktorer för valet av kontorsskrivare förändrats. Det är inte längre utskriftskvalitet och hastighet som är de ytterst avgörande köpargumenten, utan istället möjligheten att integrera hårdvaran med mjukvaruapplikationer för att passa in i företagets totala dokumenthanteringssystem. Avgörande faktorer är därmed funktioner som övervakning, diagnostik, säkerhet, molnutskrifter och liknande.

HPs strategiska investeringar på dessa områden har möjliggjort ett utbud med innovativa multifunktionsenheter och skrivare som även har stöd av ett brett urval applikationer och lösningar.

-          Det här erkännandet visar att vi gjort rätt investeringar, säger Andreas Granath, affärsområdeschef, Imaging and Printing Group, HP. Dessutom är det ett bevis på att vi erbjuder våra kunder en konkurrensfördel genom våra maskiner och lösningar.

Genom att använda HPs moln- och webbaserade lösningar får företag och konsumenter tillgång till utskriftstekniker som ökar säkerheten och strömlinjeformar arbetsflöden vilket i sin tur bidrar till markanta vinster genom ökad produktivitet och kostnadsbesparingar.

HPs Open Extensibility Platform och FutureSmart Firmware stärker HPs ledande ställning inom multifunktionsenheter och skrivare genom att förenkla utveckling och användning av produkter från såväl HP som tredjepartslösningar. Detta underlättar för kunder som snabbt och enkelt kan uppdatera, hantera och utöka funktionerna i sina multifunktionsenheter och skrivare med de senaste lösningarna och applikationerna.

Om Gartner Magic Quadrant

Magic Quadrant är varumärkesskyddad 2010 av Gartner, Inc. och används med företagets tillstånd. Magic Quadrant är en grafisk framställning av en marknad under en specifik tidsperiod. Den visar Gartners analys av hur vissa tillverkare uppfyller olika kriterier på denna marknad, enligt Gartners definition. Gartner förordar inte någon av de tillverkare, produkter eller tjänster som återges i Magic Quadrant, och råder inte användare att bara välja de tillverkare som placeras i den “ledarkvadranten”. Magic Quadrant är endast avsedd som ett analysverktyg och är inte avsedd att föreslå specifika handlingar. Gartner frånsäger sig alla garantier, såväl explicita som implicita, inklusive garantier som rör säljbarhet eller lämplighet för specifika ändamål.

Källa: Gartner, Inc., “Magic Quadrant for MFPs and Printers, Worldwide,” Federico De Silva, Sharon McNee, 24 oktober, 2011.

Maria Augustsson

+46 852 493 824

maria.augustsson@hp.com

Susanne Johansson

Edelman för HP

+46 733 842 507

susanne.johansson@edelman.com

www.hp.com

Om HP

HP skapar nya möjligheter för tekniken att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur för att lösa kundernas behov. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com.