HP

HP levererar en enhetlig arkitektur för Converged Cloud

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 11:01 CEST

HP presenterar nya lösningar inom Converged Cloud, som skapar bättre agilitet, lagringsinnovation och minskade kostnader för hybrida moln-miljöer.

HP erbjuder nu nästa steg med en enhetlig OpenStack-baserad arkitektur för HPs privata, ”managed” och publika molnerbjudanden. Dessutom presenterar företaget ny programvara och tjänster för att korta ner tiden för införande av privata moln.  Företaget visar samtidigt upp ny kapacitet inom HPs ”managed” och publika molnlösningar.

“För att företag ska kunna anamma nya IT-modeller behöver de kontroll över sin data och flexibilitet när det gäller servicenivåer och leveransmodeller för laster,” säger Ola Holmberg, Category Manager för HP CloudSystem.  ”Bara HP har den samling tjänster och kunnande som kombinerar kraften i öppna system med en förmåga att möta storföretagens krav på hantering och säkerhet. Resultatet blir ett moln som storföretag kan lita på.”

Framtidens moln är hybrida och öppna

En ny studie på uppdrag av HP(1) visar att det år 2016 kommer vara hybrida moln som gäller och 75 procent av företagens IT kommer levereras över privata, ”managed” och publika moln. Dessutom, tror hälften av de svarande att öppna standards kommer vara viktigt i takt med att molnet tar form. Detta indikerar att kunder söker en öppen hybrid molnlösning som skapar nya möjligheter, affärsfördelar, ökar företagens differentiering och sänker kostnader för drift.

OpenStack-baserad enhetlig arkitektur för HP Converged Cloud

HP Cloud OS är en öppen och utvecklingsbar plattform för molnteknik som drar nytta av OpenStack-tekniken för att möjliggöra flytt av laster, enklare installation och förbättrad livscykelhantering i hybridmoln.

HP CloudSystem, HPs branschledande privata molnerbjudande innehåller redan HP Cloud operating system (OS)-teknik, vilket ger kunder större valmöjlighet när det gäller implementeringssalternativ. För att hjälpa kunder att snabbt komma igång med initiala privata molninföranden, erbjuder HP också HP CloudSystem Enterprise Starter Suite. Denna lösning innebär ett snabbt och kostnadseffektivt sätt för organisationer att komma igång med molntjänster för olika typer av applikationer och minska initiala kostnader med upp till 20 procent, genom att dra nytta av ett färdigpaketerat erbjudande.

HP Moonshot servers kommer också att erbjudas med HP Cloud OS. Det ger en förenklad implementering och hantering för specifika molnlaster, exempelvis dedikerad hosting och storskaliga hemsidor. HP Cloud Services, HPs publika molnerbjudande, drar också nytta av HP Cloud OS-teknik, vilket resulterar i ett av de ledande publika molnen baserat på OpenStack-tekniken. Dessutom ges kunder möjlighet att utvärdera och förstå fördelarna med en OpenStack-baserad arkitektur för deras molnbehov, genom HP Cloud OS Sandbox , som möjliggör experimenterande utan extra kostnad.

HP Professional Services snabbar på företags molnresa

43% av de svarande i HPs studie säger att de upplever ett hinder i att hitta rätt strategisk partner för att starta en molnanpassning. För att hjälpa företag på deras molnresa så introduceras HP Converged Cloud Professional Services Suite.

Byggt på marknadsledande molnerbjudanden inklusive applikationsomvandling, moln-workshops och support, presenterar HP nya strömlinjeformade tjänster som är utformade för att hjälpa kunder att dra nytta av molnet. Dessa nya erbjudanden inkluderar HP Converged Cloud Support, HP Cloud Design Service, HP Cloud-ready Networking Services, HP Proactive Care for CloudSystem, och HP Cloud Security Risk and Controls Advisory Services, så väl som förbättringar i HP Applications Transformation to Cloud Services.

HP Enterprise Services snabbar på migrering till molnapplikationer

HP Enterprise Services har stärkt sin portfolio av molntjänster för att möta ökade kundbehov kring mobila- och företagsapplikationer. De inkluderar:

·  HP Enterprise Cloud Services for Enterprise Applications som ger kunder valmöjlighet och flexibilitet när man integrerar och implementerar applikationer i molnet samtidigt som man vidhåller affärskontinuitet och säkerställer datasäkerhet.

·  HP Mobile Enterprise Cloud Solution som tillhandahåller en fullt hanterad och integrerad serie av mobila tjänster och konsulttjänster för att säkert möjliggöra applikationer och datadelning från flera olika typer av enheter.

·  HP Enterprise Cloud Services - Private Cloud som möjliggör för kunder att snabbt anamma molntjänster genom att utforma, bygga och hantera en komplett infrastructure-as-a-service vilket skapar grunden för hela organisationens delade IT-tjänster.

·  HP Cloud Security Risk and Control Advisory Services, ett nytt erbjudande inom serien lösningar för HP professional services. Lösningen hjälper kunder att hålla informationen säker, hantera potentiella intrång och säkerställa efterlevnad av regelverk allt medan applikationer görs tillgängliga via publika, privata och hybridmoln.

Utöver detta, så introducerar HP Autonomy Autonomy Marketing Cloud, som är en molnbaserad version av  Autonomy Marketing Performance Suite. Denna gör det möjligt för organisationer att förstå, attrahera, engagera och konvertera kunder i realtid.

HP Public Cloud Services underlättar utveckling och snabb sjösättning

Nya HP Cloud Services kapacitet gör det enklare och snabbare för företag att förenkla utveckling och implementering av applikationer i publika moln. Förbättringarna inkluderar:

·  Tillgång till nya lagringstyper som gör det möjligt för användare att köra analys av big data och högpresterande datalaster i publika moln.

·  Funktionalitet för nya virtuella privata molnnätverk, drivna av mjukvarudefinierade nätverk som erbjuder avancerad säkerhet när publika moln knyts till det egna nätverket.

·  Ny skräddarsydd ”image upload” som ökar kunders produktivitet genom att förenkla inställningar och implementering av ”images” som är unika för deras affärskrav.

·  Ny tjänst för importering av stora volymer som snabbar upp leverans genom att låta användare använda hårddiskar för direkt uppladning av data till  HP Cloud Block Storage och HP Cloud Object Storage.

HP Financial Services hjälper företag att snabbt ta sig an molnet

För att ytterligare hjälpa kunder på deras resa till molnet, så introducerar HP Financial Services nya flexibla IT investeringslösningar för att frigöra kapital och strömlinjeforma mot affärsbehoven. Dessa erbjudanden inkluderar:

·  Capacity on Demand för HP CloudSystem, gör det möjligt för kunder att få omedelbar tillgång till en 30 procents buffert med kapacitet, samtidigt som initiala kostnader och driftskostnader hålls i schack.

·  Ny global relationship agreement, som ger kunder ett enskilt övergripande kontrakt, där processer och tjänsteavtal för alla moln och traditionella IT investeringar finns samlade tillsammans med ”Asset recovery”-tjänster för hela världen.

(1) “HP Research: Big Data and Cloud,” Coleman Parkes Research, Ltd., May 2013.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ola Holmberg, Category Manager, HP CloudSystem, HP Sverige mobil: 0768-5982 34, ola.holmberg@hp.com

Om HP

HP skapar nya möjligheter för tekniken att ge en meningsfull och positiv inverkan på människor, företag, myndigheter, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och IT-infrastruktur för att lösa kundernas problem och behov. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include macroeconomic and geopolitical trends and events; the competitive pressures faced by HP’s businesses; the development and transition of new products and services (and the enhancement of existing products and services) to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the protection of HP's intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the hiring and retention of key employees; assumptions related to pension and other post-retirement costs and retirement programs; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; expectations and assumptions relating to the execution and timing of cost reduction programs and restructuring and integration plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended April 30, 2012 and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2011. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2012 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.