HP

HP levererar stöd för Windows Vista, 2007 Microsoft Office System och Microsoft Exchange 2007 till företagskunder

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2006 13:01 CET

Stockholm den 30 november 2006 – För att säkerställa en enkel och smidig övergång till Windows Vista, 2007 Microsoft Office System och Microsoft Exchange 2007 har HP förberett en bred portfölj produkter, tjänster och lösningar. Tillsammans med Microsoft har HP tagit fram kompletterande produkter och tjänster så att företagskunder ska få ut det mesta ur sin investering i Windows Vista, 2007 Microsoft Office System och Microsoft Exchange 2007.

HP kommer att stödja de senaste tillämpningarna från Microsoft genom att de fungerar ihop med HPs hård- och mjukvaror för företag, exempelvis HP OpenView, HP StorageWorks och HP ProLiant-servrar – för att förbättra tillgång till information och verktyg som hjälper kunder att öka produktiviteten.

I stort sett samtliga av HPs datorer är Windows Vista Premium Ready. Alla HPs arbetsstationer har varit Windows Vista Ready i över ett år. HP xw9400 är dessutom den första arbetsstationen som får använda Windows Vista Premium-loggan. Över 450 av HPs produkter för bildhantering och utskrift är Windows Vista Ready.

HP Services är utnämnd till ”Worldwide Prime Integrator” för Microsofts produkter och tekniker, både aktuella och framtida. De kan hjälpa kunder att planera, anpassa, implementera och stödja deras Microsoft-infrastrukturer.

HP Education Services är Gold Microsoft Certified Partner for Learning Solutions och erbjuder med hjälp av HP Virtual Room skräddarsydda traditionella utbildningslösningar över Internet.

– Vi har ett långt, lyckosamt samarbete med Microsoft. Förutom att vi har gemensamma kunder är vi också kunder till varandra. Man kan säga att våra företag verkligen får tillfälle att sätta varandras produkter på prov – och på så sätt kan vi också använda erfarenheten för att göra dem ännu bättre för våra gemensamma kunder, säger Arnold Dekker, marknads- och produktområdesansvarig PSG på HP.

HP och Microsoft har ett unikt samarbete genom alliansen ”Frontline Partnership”, som sträcker sig över hårdvara, mjukvara och tjänster. Denna allians ser till att HPs kunder får ta del av erfarenheterna av de senaste tekniknyheterna från Microsoft.

Förbättrad säkerhet, tillgänglighet och effektivitet
HPs programvara för övervakning, HP OpenView, kommer att stödja både Windows Vista och Exchange Server 2007-miljöer. Med hjälp av HP OpenView smart plugins (SPIs), exempelvis Exchange Server 2007 SPI, blir det enkelt för företagen att uppgradera till de nya plattformarna.

HP StorageWorks erbjuder full support för Microsoft Exchange 2007. HPs ProLiant-servrar med Windows Server 2003 R2 x64 Edition stödjer 64-bitars versioner av både Microsoft Exchange Server 2007 och Microsoft SharePoint Server 2007.

HP BladeSystem c-Class ger prestanda, effektivitet och operationella och administrativa fördelar för både Microsoft Exchange Server 2007 och SharePoint Server 2007.

HP gjorde tidigt prestanda och skalbarhetstester i beta-programmen för Microsoft Office SharePoint Server 2007 och Microsoft Exchange Server 2007. Baserat på detta har HP internt också kunnat rulla ut båda i ett tidigt pilotprojekt.

ActiveAnswers är en webbplats där HP delar med sig av erfarenheter och beprövade sätt att hantera planering, utveckling och hantering av lösningar. Nya white papers om Microsoft Office SharePoint Portal Server 2007 och Microsoft Exchange Server 2007 kommer att finnas tillgängliga i januari 2007.

HP End-User Workplace Messaging & Collaboration-lösningar för Microsoft Office SharePoint Server 2007 och Microsoft Exchange 2007 ger bra alternativ till att bygga och hantera en infrastruktur internt på företaget.

Vista förenklar utrullning och underhåll samt förbättrar säkerhet och effektivitet
Under de senaste fem åren har HP Personal Systems Group tillsammans med Microsoft arbetat mer än 153 000 timmar med utvecklingen av Windows Vista för att försäkra att HPs kunder ska få ut det mesta ur den nya tekniken.

HP var först med att leverera TPM 1.2 inbäddad säkerhet. HPs stationära datorer användes i valideringen av Windows Vista BitLocker-koden så att HPs pc-kunder på företagssidan får den bästa och säkraste användningen av Windows Vista. Ett verktyg som gör livet på resande fot lättare för användare av HPs bärbara datorer är HP Quick Look for Windows Vista. Med hjälp av verktyget blir det lättare att komma åt information, hantera trådlösa uppkopplingar och skydda data.

HPs nya End-User Workplace Desktop Solutions for Vista 2007 kan hjälpa till att förbättra säkerhet, uppkopplingar och hanterbarhet i en slutanvändarmiljö så att kunden får ut det fulla värdet av sin Windows Vista-lösning. Dessa tjänster hjälper kunden att gå över till Windows Vista genom att utvärdera affärskraven och rekommendera en strategi för att uppgradera, rulla ut och hantera en standardiserad och säker Windows Vista-miljö.

Ytterligare information
Arnold Dekker, marknads- och produktområdesansvarig PSG på HP, telefon: 08 524 93 902
Anders Garberg, marknads- och informationsdirektör på HP, telefon: 08-524 904 00

Om HP