HP

HP och SAP skapar integrerad supportlösning

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2009 15:41 CET

Stockholm, 7 december 2009 – Idag introducerar HP en tjänst för samtalshantering som sammanför HPs och SAPs® supportresurser. Tjänsten gör att kunder kan få en heltäckande lösning som möter SAPs applikationskrav över hela den tekniska infrastrukturen.

”Integrationen mellan HPs och SAPs lösningar innebär att vi kan erbjuda våra kunder en helt ny nivå av service och support”, säger Helena Källerman, manager Technology Solutions, HP Sverige.

HPs Mission Critical Services Enhancement-erbjudandet omfattar support och service för kunder med SAP-baserade miljöer och är utvecklat i samarbete med SAP.

Med HPs Mission Critical support har HP samarbetat med SAPs supportteam för att integrera supportprocesser som hjälper kunder att lösa problem i affärskritiska miljöer – både reaktivt och proaktivt.

“HPs Mission Critical-support går i linje med SAPs Enterprise Support för företagens affärskritiska processer och hjälper kunder att skydda sina IT-investeringar samt att sänka företagens TCO”, säger Uwe Hommel, vice vd för Active Global Support på SAP. ”Dessutom kan gemensamma HP och SAP-kunder välja högsta nivån för serviceavtal som innebär åtgärder inom högst 4 timmar för riktigt kritiska situationer, 24 timmar om dygnet.”

Den nya tjänsten ger kunder en enda referenspunkt för incidenter inom SAPs applikationsmiljö. Kunderna kan logga sina frågor genom HPs eller SAPs callcenter, vilka båda kommer att ha möjlighet att omedelbart se över händelser och vidta åtgärder. Detta leder till minskad förekomst av fel och möjliggör snabbare diagnos och lösning, vilket resulterar i kortare nedtid och bättre prestanda.

”Det har funnits många tillfällen då HPs Mission Critical- personal har tagit initiativet och löst komplexa IT-problem”, säger Mike Meinz, senior direktör inom strategisk planering och styrning för General Mills.” Stödtjänster för Mission Critical och SAPs särskilda stöd har bidragit till vår fantastiska applikationstillgänglighet – den ligger på omkring 99.87 procent. Det är en viktig siffra när det inte finns utrymme för driftsstopp.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Helena Källerman, manager Technology Solutions, HP Sverige, tel: 08- 524 969 07

Gunilla Lundqvist, informationschef, HP Sverige, tel: 08-524 90 400

Om HP
HP skapar nya möjligheter för teknik att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, regeringar och samhället. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och IT-infrastruktur för att kunna lösa kundernas problem. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss

Mer information:

Another addition to HP’s support for SAP environments is the HP Application Performance Standard (SAPS) Meter Service, a web-based service that measures and analyzes the resource consumption of consolidated systems running SAP solutions in virtualized infrastructures. Companies using this service can bill specific SAP solutions to the appropriate departments according to actual utilization, similar to a utility bill, which helps companies utilize their resources more efficiently.

“Customers require not only application and infrastructure expertise, but also an end-to-end view, extensive monitoring and close collaboration between their technology supplier and SAP to quickly resolve problems,” said Gary M. Budzinski, senior vice president, Technology Services, HP. “Our mission-critical services customers will benefit from an integrated support environment that simplifies how they get support and speeds resolution time, enabling them to focus on their business.”

HP is a worldwide leader in operations involving SAP solutions, supporting approximately 1.7 million users in more than 50 countries. HP runs nearly 45 percent of all installations of SAP solutions, with approximately 67,000 installations across 25,000 customers.

Pricing and availability

The HP Mission Critical Services Enhancement and the HP SAPS Meter Service are available in the Americas, Europe, the Middle East and Africa (EMEA) for HP Mission Critical Partnership, HP Critical Services and HP Proactive 24 Services support solutions. Pricing varies based on specific requirements.

SAP and all SAP logos are trademarks or registered trademarks of SAP AG in Germany and in several other countries.

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance or market share relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include macroeconomic and geopolitical trends and events; the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the achievement of expected operational and financial results; and other risks that are described in HP’s  Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended July 31, 2009 and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including but not limited to HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2008. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2009 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.