HP

HP Officejet Pro 8500A Plus e-All-in-One prisad på European Office Product Awards

Pressmeddelande   •   Feb 23, 2011 08:51 CET

HP får utmärkelse i kategorin New Product Innovation

Stockholm, februari 2011 HP Officejet Pro 8500A Plus e-All-in-One har fått utmärkelsen New Product Innovation Award vid European Office Product Awards (EOPA).

Priset, som delades ut på Paperworld i Frankfurt, gavs till Officejet Pro 8500A Plus e-All-in-One för dess implementering av HPs innovativa ePrint-teknik i en tilltalande skrivare för affärsbruk. Med hjälp av dess 10,9 cm tryckskärm kan användaren komma åt appar och skriva ut från webben utan en PC(1) – eller skriva ut var som helst ifrån, med hjälp av HP ePrint.(2)

Steve Hilleard, CEO för Office Products International Ltd, som arrangerade EOPA-evenemanget, säger: “Denna uppkopplade skrivare gör det möjligt för användaren att skriva ut från vilken mobil enhet som helst. Domarna ansåg att det rör sig om den första skrivaren i sitt slag, en produkt som kommer förändra marknaden. Att kunna skriva ut utan att behöva en dator är ett nytt koncept som på ett perfekt sätt möter kundernas behov. När det var dags att rösta, var så gott som alla eniga.”

HP Officejet Pro 8500A e-All-in-One-serien är designad för att hjälpa småföretag att göra bästa möjliga intryck genom färgutskrifter, marknadsföringsmaterial eller andra affärsdokument av professionell kvalitet. Samtidigt är kostnaden per sida och elförbrukningen upp till 50 procent lägre än hos de flesta andra färglaserskrivare.(3)

“Denna utmärkelse är en storartad hyllning till en serie produkter som flyttar fram gränserna för inkjet-utskrifter för små och medelstora företag“, säger Carlos Bello, Officejet Brand Manager EMEA. “HP Officejet Pro 8500A e-All-in-One-serien är designad för att leverera proffsiga färgdokument till en lägre kostnad per sida än laserskrivare. (3) Vi är stolta över att vår innovation har fått detta erkännande”. Mer än 350 gäster närvarade EOPA-evenemanget, som arrangerades av OPI och Messe Frankfurt.

(1) Kräver att skrivaren är uppkopplad mot internet. Uppkopplingskostnaden är ej inräknad i priset för HPs skrivare. Tjänsterna kan kräva registrering. Apparnas tillgänglighet varierar beroende på land. För fler detaljer gå till www.hp.com/uk/ePrintCenter.

(2) Kan kräva att skrivaren är uppkopplad mot internet. Uppkopplingskostnaden är ej inräknad i priset för HPs skrivare. Tjänsten fungerar med alla internet- och e-post-kapabla apparater. För fler detaljer gå till www.hp.com/uk/ePrintCenter.

(3) Majoriteten av färglaserskrivarna som kostar mindre än 400 euro exkl. moms, mars 2010; detaljer finns på www.hp.com/uk/50percent. HP Officejet Pro ISO-kapacitet med högkapacitetskassetter, baserat på löpande utskrifter; detaljer finns på www.hp.com/go/learnaboutsupplies. Elförbrukningen baserad på HP-tester som använt ENERGY STAR®-programmets TEC-testkriterier.