HP

HP presenterar en Android-baserad platta för konsumentmarknaden - HP Slate7 utökar företagets portfölj av surfplattor

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2013 16:45 CET

Den 24 februari presenterade HP sin nya HP Slate7, en prisvärd Android 4.1 (Jelly Bean) konsumentplatta med enkel access till Google Mobile services.

Med en skärm på 7 tum och en vikt på 368 grams är HP Slate7 en perfekt surfplatta i rostfritt stål och svart, grå eller röd baksida. Den är också branschens första platta som erbjuder BeatsAudio för att ge användaren den bästa ljudupplevelsen.

HP Slate7 erbjuder tjänster som Google Now, Google Search, Gmail, YouTube, Google Drive och Google+ Hangouts för videochat med flera personer så väl som tillgång till appar och digitalt innehåll genom Google Play.(1)

-  För att möta det ökande intresset för surfplattor bland konsumenter och företag, kommer HP att erbjuda en rad format och utnyttja olika operativsystem. Vår nya Android HP Slate7 gör intåg på konsumentmarknaden, medan vår banbrytande företagsanpassade HP ElitePad med Windows® 8 är perfekt för företag och myndigheter. Båda levereras med den service och support som man kan förvänta sig av en HP-produkt, säger Staffan Sjöberg, produktchef för konsumentdatorer på HP i Sverige.

HP’s surfsplattor sällar sig till företagets nyligen startade Mobility Global Business Unit, som startade i september 2012 med Alberto Torres som Senior Vice President.

Mycket nöje

En ARM Dual Core Cortex-A9 1.6 GHz processor gör HP Slate7 snabb och responsiv. Integrerat trådlöst nätverk ger användaren tillgång till mail, internet och nyckelapplikationer och Field Fringe Switching (HFFS) panelen ger en bred betraktningsvinkel som gör det lätt att läsa dokument, spela spel, se på foton och videos även utomhus.

HP Slate7 har en 3-megapixel kamera på baksidan och en VGA kamera för chatt, video och foto fram.

Med HP ePrint(2) applikationen kan användaren lätt skriva ut såväl hemma som när de är på väg och en exklusiv utskriftsfunktion gör det möjligt att skriva ut direkt från de flesta applikationer. En micro USB-port gör det lätt att flytta filer och det finns ytterligare applikationer från HP som spänner från exklusiva spel till produktiva verktyg.

En mängd enkla och lättanvända supportverktyg och resurser hjälper användaren att dra nytta av alla funktioner som HP Slate7 erbjuder. Som tillägg till telefon och supporterbjudande som följer med  HP Slate7, erbjuder HP kunderna att utöka den begränsade standardgarantin med HP Care Pack-alternativ för upp till tre års services och även ett alternativ som inkluderar Accidental Damage Protection (ADP). (3)

Pris och tillgänglighet(3)

HP Slate7 kommer att finnas tillgänglig i utvalda länder i Europa, Mellan Östern och Afrika från maj till ett startpris på ca €149.00. Tillgänglighet i Sverige beräknas bli under sommarmånaderna. Priset är ännu inte fastställt.

Läs mer om HP Slate7www.hp.com/slate.

Staffan Sjöberg, Produktchef för konsumentdatorer, HP, Sverige
+46 (0)76-859 48 14, staffan.sjoberg@hp.com

Gunilla Lundqvist, Informationschef, HP, Sverige
+46 (0)76-859 46 65, gunilla.lundqvist@hp.com

För produkttester och bilder:
Daniel Larsson, Prat PR Porter Novelli för HP
+46 (0)70-475 52 20, daniel.larsson@prat.se

www.hp.com/go/newsroom

Om HP
HP skapar nya möjligheter för tekniken att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur för att lösa kundernas behov. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com.

(1)  Internet service required and not included.

(2)  Requires an Internet connection to HP web-enabled printer and HP ePrint account registration (for a list of eligible printers, supported documents and image types and other HP ePrint details, see www.hp.com/go/eprintcenter).  Mobile devices require Internet connection and email capability.  May require wireless access point.  Separately purchased data plans or usage fees may apply.  Print times and connection speeds may vary.

(3)  Estimated street prices. Actual prices may vary.

ARM is a registered trademark of ARM Limited. Microsoft and Windows are U.S. registered trademarks of Microsoft Corporation.

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance, market share or competitive performance relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include macroeconomic and geopolitical trends and events; the competitive pressures faced by HP’s businesses; the development and transition of new products and services and the enhancement of existing products and services to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the protection of HP's intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the hiring and retention of key employees; assumptions related to pension and other post-retirement costs and retirement programs; the execution, timing and results of restructuring plans, including estimates and assumptions related to the cost and the anticipated benefits of implementing those plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP’s filings with the Securities and Exchange Commission, including HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2012.  HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.