HP

HP satsar på trådlösa tillbehör

Pressmeddelande  •  2012-02-24 14:00 CET

Stockholm 24 februari 2012 – Med fokus på trådlöst lanserar HP en rad olika tillbehör. Från möss till trådlösa ljud- och bildlösningar, är den gemensamma nämnaren en modern och ren design med hög kvalitet och funktionalitet i centrum.

HP Wireless TV Connect låter dig strömma HD-material från din PC till din TV helt utan sladdar mellan dator och TV. Det enda du behöver göra är att koppla in dosan direkt till din TV, resten sköts automatiskt. Vare sig du vill titta på film, klipp på YouTube, kolla din Facebook eller spela spel, kan du göra det från din PC direkt på din stora TV-skärm. Med en ny standard för trådlös HD, WHDI, strömmar du i full HD-kvalitet (1080p) utan vare sig sladdar eller eftersläpningar i bilden.

Nöjer du dig med att strömma ljud, finns HP Wireless Audio som med hjälp av tekniken KleerNET ger en trådlös ljudströmning av högsta kvalitet till upp till fyra enheter på en gång. Den kopplas lätt in i ljudsystemet med en 3.5 mm-kontakt. Är ditt ljudsystem redan utrustat med KleerNET-teknologi behöver du inte ens koppla in mottagarboxen - då är det bara att strömma direkt från din PC. Givetvis är också HP Wireless Audio en upplevelse utan sladdar eller eftersläpningar.

HP var först i världen att lansera en trådlös mus som fungerar över Wi-Fi. Med nya HP Wi-Fi Touch Mouse X7000 utvecklas konceptet vidare med en mus utrustad med touch-scroll som gör scrollningen mer exakt. Musen är skapad i ett material som gör att den känns skräddarsydd för handen och kommer med sex programerbara knappar för olika funktioner, som standard gör en exempelvis Facebook-delning möjligt med ett klick.

För de som vill ha en enklare trådlös mus finns HP Wireless Mouse X5000. Den ansluts enkelt via USB mini-receiever och har också touch-scrolls precision, 4 knappar inklusive en Facebook-knapp, komplett med en iögonfallande cool design.

Hela listan av HPs nya tillbehör:

• HP Wireless TV Connect strömmar full HD-bild från PC till TV trådlöst. Med den senaste WHDI-standarden försäkras du från eftersläpningar i bild och ljud. Rek pris 2 039 kronor.
  • Nöjer du dig med att strömma ljud finns HP Wireless Audio som kan skicka ljud trådlöst åt upp till 4 externa enheter. Har ditt ljudsystem KleerNET-stöd behöver du inte ens en mottagare. Rek pris 899 kronor.
  • HP Wi-Fi Touch Mouse X7000 kräver ingen mottagare utan körs trådlöst via Wi-Fi. Kommer med imponerande batteritid, touch-scroll-teknik och Facebook-knapp. Rek pris 719 kronor.
  • HP Wireless Mouse X4000 har en design som får folk att stanna upp, styrs med lasersensorer, har 3 knappar och ligger ergonomiskt i handen. Rek pris 359 kronor.
  • HP Wireless Mouse X5000 kommer med samma häftiga design, men är extrautrustad med touch-scroll – tekniken som gör att du får fingerstyrd scrollning samt 4 knappar. Rek pris 359 kronor.
  • Med HP Wireless Desktop C7000 får du ett supertunnt tangentbord med Chiclet-tangenter samt en trådlös mus - som båda kommunicerar med samma USB mini-receiver. Rek pris 699 kronor.
  • Med HP Wireless Headset H8000 kan du befinna dig upp till 10 meter ifrån din PC men fortfarande ha kontakt. Supermjuka örondynor och låg vikt gör att det går att bära hela dagen. Rek pris 599 kronor.
  • Kombinera hörlurarna med HP Webcam HD 5210 och du har högklassigt ljud och bild för din Skype-konversation. Filmar i full HD och HPs TrueVision-teknik gör att du även i sämre ljudförhållanden kan ta skarpa bilder. Rek pris 1 199 kronor.

Alla produkter finns tillgängliga från början av mars utom HP Wireless Headset H8000 som finns tillgänglig från början av april. Alla priser är inklusive moms.

Mer information finns på www.hp.com/eur/accessories

Om HP

HP skapar nya möjligheter för tekniken att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, organisationer och samhälle. Som världens största teknikföretag erbjuder HP lösningar som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur för att lösa kundernas behov. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom