HP

HP tar hem två priser i Buyers Laboratorys senaste skrivarundersökning

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2010 09:57 CET

BOEBLINGEN, Tyskland, 21 december 2009 – HP meddelade idag att företaget tilldelats två priser av Buyers Laboratory Inc. (BLI), ett oberoende analysföretag som inriktar sig på skrivar- och skannermarknaden. BLI:s "Pick"-utmärkelser för hösten 2009, vilka omfattar färg- och svartvita skrivare samt multifunktionsprodukter– baseras på rigorösa laboratorietester genomförda av BLI, i vilka viktiga prestanda som pålitlighet, bildkvalitet, produktivitet samt användarvänlighet utvärderas.

HP – det självklara färgskrivarvalet för medelstora arbetsgrupper

En särskilt framstående skrivare i BLI:s omfattande tester var HP Colour LaserJet CP4525, som vann klart i kategorin medelstora färgskrivare för arbetsgrupper.

“Att säga att Colour LaserJet CP 4525 är användarvänlig är en underdrift. Luckan framtill gör det lätt att byta toner och avlägsna papper som fastnat, och om användaren av misstag sätter tonerkassetterna i fel fack säger kontrollpanelen till, vilket gör rutinunderhållet idiotsäkert,” säger BLI:s testtekniker Joe Ellerman.

Annat som hyllades av BLI var HPs miljövänliga Clearview-förpackningar, den högkvalitativa färgåtergivningen samt de funktioner som låter adminstratörer kontrollera sina utgifter genom att begränsa möjligheten till färgutskrifter.

“HP gläds åt att ha tilldelats priset ‘Outstanding Mid-Size Workgroup Colour Printer’ av Buyers Laboratory. Det är ett erkännande av HPs innovationsförmåga och ställning på marknaden för LaserJet-färgskrivare,” säger Luis Casado, HPs Marketing Director, LaserJet and Enterprise Solution (LES), Imaging and Printing Group (IPG) för Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

“Denna hedersbetygelse avspeglar vår ambition att leverera välfungerande, pålitliga LaserJet-skrivare till företag som behöver effektiva, intelligenta produkter. Vi ser fram emot att ytterligare höja vår standard och fortsätta erbjuda våra kunder ett omfattande utbud av skrivare och skanners.”

HP vinnare i kategorin skrivare för små arbetsgrupper
HPs A4-skrivare LaserJet Enterprise P3015 gjorde mycket bra ifrån sig i BLI:s tester och blev utsedd till BLI:s “Val” i kategorin skrivare för små arbetsgrupper.

“LaserJet P3015 är lätt att använda, ger god produktivitet och åstadkommer skarp text, rena linjer och, täta, mörka färgfält,” säger BLI:s chefstesttekniker Tony Maceri.

“Till detta kommer pappers- och minnesfunktioner som är bättre än genomsnittet, omfattande hanteringsfunktioner och statusmeddelanden från drivrutinerna som håller användaren underrättad om fel utan att någon extra mjukvara behöver installeras,” tillägger han.

“Företagen bör kunna fokusera på strategi istället för att behöva ägna sig åt kostnader och logistik. HP LaserJet P3015-serien låter företag göra investeringar inte bara i hårdvara, utan även på deras produktivitet och resultat,” sammanfattar Casado.

Om Buyers Laboratory Inc.

Sedan 1961 har Buyers Laboratory varit det ledande oberoende testlaboratoriet och konsumentguiden när det gäller kontorsutrustning. Utöver att man publicerar branschens mest omfattande och noggranna testrapporter för kontorsskrivare och -skanners, där varje apparat testats i månader i BLI:s brittiska och amerikanska laboratorier, har företaget varit en ledande källa för omfattande databaser  över specifikationer och priser på kopiatorer, skrivare, faxar och multifunktionsmaskiner. Företagets databaser innehåller över 10,000 produkter och anses vara den mest tillförlitliga och kompletta källan för affärsbruk. Databaserna finns tillgängliga online för BLI:s prenumeranter via företagets informationsservice bliQ. Genom denna omfattande resurs kan man även få snabb och enkel tillgång till BLI:s First Look Reports, Lab Test Reports, Solutions Reports samt BLI-producerade artiklar.

Förutom att testa kontorsutrustning åt sina prenumeranter, tillhandahåller Buyers Lab konsulttjänster åt köpare och ett brett utbud av privata testtjänster, bland annat betatester av skrivare och skanners, prestandacertifieringstester, tester av förbrukningsmateriel (till exempel toners, bläckpatroner och fotokonduktiva enheter), mjukvara och lösningar samt papperstester (såväl nytt som återanvänt papper).

För mer information om Buyers Lab, ring +44(0) 118 977 2000, besök www.buyerslab.com, eller e-posta info@buyerslab.com.

För mer information kontakta:

Maria Augustsson

Marknadschef företagsförsäljning skrivare, HP Sverige

maria.augustsson@hp.com

Gunilla Lundqvist

Informationschef, HP Sverige

08-524 90 400

gunilla.lundqvist@hp.com

Om HP
HP skapar nya möjligheter för teknik att ha en meningsfull inverkan på människor, företag, organisationer och samhället. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och IT-infrastruktur för att kunna lösa kundernas problem. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss