HP

HP utökar automatisering från interna resurser till molnet

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 16:49 CET

Stockholm 16 december 2009 – HP lanserar idag en förbättring av lösningen HP Operations Orchestration som erbjuder kunder ett smidigt tillhandahållande av fysisk, virtuell och molnbaserad infrastruktur för att möta rörliga verksamhetsbehov.

IT-chefer kan nu förbättra transparensen av kvaliteten samt sänka tidsåtgång och kostnad i automatiseringen av IT-processer som stödjer rörliga verksamhetsbehov. Det här utökar användandet av molntjänster baserade på virtualiseringsteknik från Citrix, Microsoft och Vmware – till exempelvis Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2).

“IT-företag behöver kunna optimera tillhandahållandet av tjänster oavsett fysisk eller virtuell infrastruktur för att kunna upprätthålla konkurrensfördelar och anpassa sig till rörliga verksamhetsbehov,” säger David Williams, research vice president, Gartner. “I takt med att marknaden för automatiserade IT-processer mognar är det viktigt att leverantörer erbjuder en öppen applikationsarkitektur som möjliggör interoperabilitet mellan automationsverktyg och den nödvändiga IT-infrastrukturen. Detta för att stödja viktiga initiativ inom IT- verksamheten, inklusive virtualisering och molntjänster för att automatisera specifika och komplexa processer för styrning av IT-driften.”

Förbättringen av HP Operations Orchestration gör att företag kan:

• Förbättra servicekvaliteten genom att minimera eskalering och reparationstid genom automatiserade diagnoser och lösningar för olyckshantering.
  • Minska operationella kostnader genom att automatisera manuella, återkommande och felbenägna uppgifter kopplade till IT-processer.
  • Eliminera ineffektivitet, komplexitet och risk genom automatisk koordinering av förändringar över separata system och team.

“Allt fler företag använder sig av IT-automatisering för att reducera kostnader, öka reaktionsförmågan och hålla en jämn kvalitet för att möta rörliga behov i verksamheten” säger Paul Honey, Nordic Presales Chef, HP Software and Solutions Sverige. “Med HP Operations Orchestration kan företag problemfritt och snabbt öka sin kapacitet genom fysisk, virtuell och nu även molnbaserad infrastruktur som ett resultat av integrationen med “pay as you go” Amazon EC2.”

Mer information om HP Operations Orchestration finns på den här länken: www.hp.com/go/btosoftware.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Paul Honey, Nordic Presales Manager, HP Software and Solutions Sverige, HP Sverige, tel: 08-524 96 021

Fredrik Ericsson, affärsområdeschef Software, HP Sverige, tel: 08-524 93 932

Gunilla Lundqvist, informationschef, HP Sverige, tel: 08-524 90 400

Om HP
HP skapar nya möjligheter för teknik att ha en meningsfull inverkan på människor, företag och samhället. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och IT-infrastruktur för att kunna lösa kundernas problem. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss

This news advisory contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance or market share relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include macroeconomic and geopolitical trends and events; the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the achievement of expected operational and financial results; and other risks that are described in HP’s  Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended July 31, 2009 and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including but not limited to HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2008. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2009 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.