HP

HP visar vägen till molnet

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 16:36 CET

Stockholm, 16 december 2009 – Idag lanserar HP tre nya erbjudanden som hjälper företag att realisera fördelarna med molntjänster samtidigt som kostnad och risk vid övergång till molnet minimeras.

Enligt undersökningar som HP har initierat tror över 90 procent av företagens beslutsfattare att marknaden kommer att vara fortsatt oförutsägbar under de kommande åren. Som ett resultat av detta anser 75 procent av IT-cheferna att det finns ett stort behov av att investera i skalbar och flexibel teknik samt snabbare kommunikation med teknikpartners.(1)

“Många företag är verksamma på mycket oförutsägbara marknader. Detta innebär att behovet av tjänster inte är konstant i en verksamhet. Genom HPs skalbara lösningar kan företag nu automatiskt ställa om användningen av IT-tjänster efter skiftande behov”, säger Paul Honey, Nordic Presales Manager, HP Software and Solutions Sverige.

HP möter detta behov genom att erbjuda lösningar som gör att företag kan minska barriärerna och tiden mellan implementering samt upplevd fördel och avkastning.

HPs nya erbjudande har följande fördelar:

• Flexibilitet – agera snabbt på förändrade verksamhetsbehov genom smidig och automatisk tillhandahållning av både moln- och fysiska tjänster.
  • Kostnadskontroll – Skapa förutsägbara och optimerade kostnader genom att säkerställa att molntjänsterna är av rätt storlek för att hantera varierande verksamhetsbehov.
  • Riskreducering – Minska manuella fel, avsteg från regelverk och verksamhetens “nedtid” genom automatisk tillhandahållning av tjänster.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Paul Honey, Nordic Presales Manager, HP Software and Solutions Sverige, HP Sverige, tel: 08-524 96 021

Fredrik Ericsson, affärsområdeschef Software, HP Sverige, tel: 08-524 93 932

Gunilla Lundqvist, informationschef, HP Sverige, tel: 08-524 90 400

Om HP
HP skapar nya möjligheter för teknik att ha en meningsfull inverkan på människor, företag och samhället. Som världens största teknikföretag erbjuder HP ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och IT-infrastruktur för att kunna lösa kundernas problem. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på http://www.hp.com

Vill du prenumerera på pressmeddelanden från HP via RSS, klicka här: www.hp.se/press/rss

Mer information:

“There is no doubt that the cloud is a disruptive technology, promising enterprises of all sizes the speed and agility of a startup with the resources and scale of an enterprise,” said Frank Gens, senior vice president and chief analyst, IDC. “Adoption, however, is limited by uncertainties surrounding risks and rewards. Customers want assurance and a safe path to cloud adoption that will address potential risks of security, performance and availability, while providing clear return on investment.”

With its new offerings, HP will:

HP solutions for businesses

HP Operations Orchestration automates the provisioning of services within the existing infrastructure – whether physical, virtual or cloud based. Businesses can seamlessly increase capacity through integration with “pay as you go” Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2), allowing rapid response to changing business conditions.

HP Cloud Assure for cost control provides cloud consumers the assurance that they are optimizing cloud costs and achieving the predictability necessary to budget appropriately. This solution enables cloud consumers to “right size” their various compute footprints, ensuring all service levels are met at the most optimized and predictable cost.

HP solution for telecommunication service providers

HP Communications as a Service (CaaS) is a cloud program that enables service providers to offer small- and midsize businesses services delivered on an outsourced basis and priced like utilities. HP CaaS helps service providers grow enterprise-related revenue by offering customers a low-cost, low-risk way to adopt cloud services.

HP CaaS includes an aggregation platform, four integrated communications services from HP and third parties, as well as the flexibility to add other on-demand services.

“CIOs understand the potential business benefits of cloud computing but are challenged with how best to manage the risks associated with adoption,” said Thomas E. Hogan, executive vice president, Software and Solutions, HP. “The new HP offerings help assess and mitigate those concerns, driving greater business value by breaking down the adoption barriers related to cost and performance.”

More information is available at www.hp.com/go/HPSoftwareUniverseHamburg09.

(1) “HP Research: Thrive in Unpredictability,” Coleman Parkes Research Ltd, October 2009.

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations; any statements concerning expected development, performance or market share relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include macroeconomic and geopolitical trends and events; the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the achievement of expected operational and financial results; and other risks that are described in HP’s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended July 31, 2009 and HP’s other filings with the Securities and Exchange Commission, including but not limited to HP’s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2008. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

© 2009 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.