Ernst Rosén AB

HR ny funktion i Ernst Rosén

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2018 17:13 CEST

Ernst Rosén tillsätter en ny HR funktion, en ny tjänst med ny kompetens.

Ny HR-ansvarig blir Susanne Brattelius som tillträder den nya tjänsten den 1 april. Susanne kommer att arbeta med våra personalrelaterade frågor inom koncernen och i det dagliga arbetet för alla medarbetare på Ernst Rosén.

Susanne Brattelius kommer närmast från koncernföretaget Flodéns där hon arbetat med liknande frågor.

”Våra medarbetares delaktighet och engagemang är en förutsättning för att förbättra våra kunders vardag. Genom att förbättra möjligheten för våra medarbetare att utvecklas och må bra förbättrar vi även vardagen i Ernst Rosén” säger Johan Eriksson, VD på Ernst Rosén

Om Ernst Rosén AB

Ernst Rosén är en av de största privata fastighetsägarna i Göteborg. Bolaget äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i de centrala delarna av Göteborg, Alingsås och Lerum. Ernst Rosén utvecklar även mark och fastigheter för byggnation av bostäder. I koncernen ingår bl a en ägarandel om 50% i fastighetsbolaget Aranäs AB i Kungsbacka, byggbolaget Flodéns samt hotell- och konferensanläggningen Nääs Fabriker i Lerum. Omsättningen i Ernst Rosén-koncernen uppgår till 600 mkr, omfattar 120 anställda, 3 400 lägenheter och 112 000 kvm lokaler.

www.ernstrosen.se