HSO Malmö; Handikappföreningarnas SamarbetsOrganisation i Malmö

HSO Malmö aktiverar: VARM-vattengymnastik på recept i grupp i Malmö

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 08:55 CET

Malmö Varm-vattengympa meddelar - även för dig med "funktionsutmaning"

VARM-vattengymnastik i grupp
Våren 2013

På tisdagar kl. 16.30, 17.20, 18:10 samt 19:00 så har vi fyra olika grupper för gemensam VARM-vattengympa. Förutom att det är trevligt att ha sällskap med andra trevliga människor finns det flera fördelar med att utöva VARM-vattenjympa i grupp!

- Du får lära dig att röra dig i vattnet med rätt teknik, vilket leder till ökad rörlighet och bättre kondition!

- Om motivationen tryter, så hjälper gruppgemenskap dig!

- Ta med dig handduk och baddräkt/badbyxor så kör vi igång!

- Man blir svettig, så ta eventuellt med dig en vattenflaska.

Tillsammans värmer vi upp, går, jobbar med olika övningar och till sist avslutar vi med skön stretching. Passet tar ca 50 minuter. Vi håller till i Bellevue Parks fina och varma innomhusbassäng vid Havamalsgatan 7 - mellan Eddagatan och Havamalsgatan.

TIPS: Du kan också gå till din läkare/Sjuksköterska/Distriktssköterska/Sjukgymnast etc.
och be om att få ett "Recept på Motion/ Motion på Recept"; Fysisk aktivitet på Recept=FaR®

Kostnad för VARM-vattengympa på Recept FaR® är 1.140 kr för 12 ggr/3 månader - du får utnyttja max 2 recept = 95 kr per pass/timme/gång.

Mera info:  www.malmovarmvattengympa.se

www.vattengympa.com

www.vattenjympa.com

Bilder: www.vattenjympa.se/bilder.html

Vill du vara med i mån av plast?

Anmäl dig då genom att skicka ett e-mail med dina uppgifter om: namn, adress, födelsedata/personnummer och telefonnummer.

Vår e-postadress är: info@malmovattengympa.se

Det går också bra att ringa oss på tel: 040-30 20 80 eller 0735-63 90 70

Betalning skall ske på följande sätt:

Att betala via/till något av Malmö Varmvattengympas Plusgirokonto: 48 22 97-9

Eller med Friskvårdschekar eller Friskvårdskuponger (+12,5%)
OBS! För dig som är anställd kan du via arbetsgivaren få Friskvårdskuponger och/eller FriskvårdsChecken, läs mer på www.friskvardschecken.se eller

eller: Friskvårdskuponger; www.friskvardskuponger.se

Välkommen i Gemenskapen!

./.

Malmö-Korp-Idrottsföreningen Malmö VARM-Vattengympa; ÖREsund Hälsa, Kost & Motion är en idrottsförening även för personer med funktionsnedsättningar och som bl.a. via FaR® använder en arbetsmetod som kan användas av den svenska hälso- och sjukvården i samverkan med Idrott- och friluftsliv samt privata aktörer för att främja fysisk aktivitet.

Vi har en verksamheter för överviktiga och feta speciellt med hjälp av FaR® - fysisk aktivitet på Recept = Motion på recept!

VARM-vattenjympan syftar till en bättre hälsa i from av friskvård och är en inkörsport till hälsofrämjande arbete.