Tjänstemannaförbundet HTF

HTF deltar i Pridefestivalen

Pressmeddelande   •  Jul 29, 2003 08:47 CEST

HTF medverkar på Pridefestivalen i Pride Park (Tantolunden i Stockholm) som pågår mellan 30 juli till och med 3 augusti.

Ett samarbete sker med skådespelaren Pontus Edmar från Teater Dynamo. Han framför "Twist" som är en tio minuter lång monolog. Den handlar om Bengt, som har ett förhållande med Carl, och arbetar som växeltelefonist bredvid Jonathan. En påse Twist sätter griller i huvudet på Bengt och ställer till med problem på jobbet. Endast två åskådare åt gången kan se föreställningen i HTF och Dynamos "teatertält".

Föreställningen pågår alla dagar under festivalen, förutom på lördag den 2 augusti, då den stora paraden sker. Då kommer personal och förtroendevalda från HTF, tillsammans med TCO, att befinna sig på en lastbil och dela ut kondomer.

HTF har anställt Anna-Karin Johansson, förde detta ombudsman på HTFs Stockholmsavdelning, att ansvara för förbundets jämställdhets- och mångfaldsarbete. I och med detta förstärker förbundet sina resurser för att förhindra att medlemmarna blir diskriminerade på arbetsmarknaden.

Vill du komma i kontakt med Pontus Edmar så nås han på telefon 070-159 1690.

Presschef Stina Andersson
Tel: 08-737 81 04 Mobil: 070-636 91 20