Tjänstemannaförbundet HTF

HTF öppnar garderoben på Pridefestivalen

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2004 13:13 CEST

HTF medverkar i Pridefestivalen i Pride Park (Tantolunden i Stockholm) som pågår 28 juli till och med 1 augusti.

HTF finns på plats med ett eget tält där förtroendevalda och anställda presenterar HTF som ett mångfaldens förbund.

- Våra medlemmar har olika åldrar, yrken, kön, etniciteter och sexuella läggningar. Vi kommer att presentera några av de olika yrken som vi representerar genom att hänga olika ”HTF-uniformer” i en garderob där dörren står öppen, säger Anna-Karin Johansson, HTFs Jämställdhets- och mångfaldsombudsman.

HTF arbetar med att främja och stärka medlemmars rättigheter i arbetslivet samt motverka diskriminering på grund av sexuell läggning och könsidentitet. Detta genom att övervaka att lagen följs men också genom att förändra attityder på arbetsplatser.

Information lämnas av Anna-Karin Johansson, telefon 070-636 91 33 eller Martin Jefflén, rådgivare på HTF Direkt, telefon 0730-78 76 28.

Pressekreterare Maria Mirsch
Mobil: 070-668 90 42

Tjänstemannaförbundet HTF, Box 30102 (Franzéngatan 5), 104 25 Stockholm, telefon 08-737 80 00, fax 08-618 68 12 Internet www.htf.se