Zaplox AB

HTL hotels - innovativt digitalt fokus med nyckelapp skapar enkelhet för gästen.

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 11:50 CEST

Med mobilen som rumsnyckel, enkel egen incheckning och bokning dygnet runt erbjuder HTL gästen en förenklad och individuell reseupplevelse.

Med inspiration från de bästa boknings och e-commerce plattformarna lanserar HTL ett 24/7 boknings- och incheckningssystem som förenklar reseupplevelsen.

Det är enkelt att checka in på HTL. Gästen kan själv välja om man vill checka in när man är på väg till hotellet och få sin nyckel direkt i mobilen eller genom att på några sekunder checka in via en surfplatta på hotellet för att aktivera sitt nyckelkort. Därmed slipper gästen köa vid en reception.

Nyckelappen som även inkluderar hotellinformation och en cityguide testas nu, och kommer att kunna användas redan under våren. HTL har valt Zaplox som partner för mobila nycklar då de utvecklat en lösning som fungerar på  smart phones med plattformar som iOS och Android och som erbjuder mycket av det som gästen efterfrågar.Systemet som de mobila nycklarna är kopplade till använder den senaste energisnåla Blåtands-standarden BLE (Bluetooth low energy) för att kommunicera med hotellets dörrar.

”Detta är ett genombrott i hotellbranschen för nyckelhantering via mobilen. Nyckel-appar möjliggör en helt ny kommunikation med gästerna, som ger  dem en positiv kontakt långt innan de kommit fram till hotellet”, säger Magnus Friberg, vd Zaplox.

För att ytterligare förenkla för gästen har man avskaffat utcheckningen på HTL. Detta är möjligt eftersom vistelsen betalas i förskott.

Branschöverskridande digital plattform med kvalitetsfokus

Samtliga digitala plattformar har skapats genom att man har reviderat existerande hotell-lösningar, tagit bort det gamla traditionella och  sneglat på branscher som är bäst på e-handel och smarta incheckningslösningar. Därefter skapades en användarvänlig plattform som är nyskapande för branschen med ett förenklat bokningsflöde, tydlig prissättning och enkel incheckning.

För HTL är det viktigt med hög kvalité i alla detaljer och det ska genomsyra allt från den digitala upplevelsen via hemsida och app till upplevelsen på själva hotellet.

- Vi har haft ett stort fokus på resenärens upplevelse och vad de primärt vill veta samtidigt som vi har vågat ta bort alla onödiga detaljer. Dessa ledord går igen i utvecklingen av vår digitala plattform, säger Gül Heper, Commercial Manager HTL hotels.

Mirroring i hotellrummet

HTL vänder sig bland annat till en ny generation av resenärer som förutsätter ett individualiserat medieutbud. På rummen kan gästen enkelt ansluta sin egen teknik till LED-skärmen, och få sitt eget utbud av filmer och musik. Detta görs enkelt via Miracast och Airplay.

Vänligen besök följande länk för att ladda ner pressmaterial och bilder:

För visning eller intervju, vänligen kontakta:
Derya Akol, PR konsult, modinåkerlind
derya@modinakerlind.com, Tel: +46 70 796 54 49

För ytterligare information om HTL, vänligen kontakta:
Gül Heper, Commercial Manager HTL Hotels
gul.heper@htlhotels.com, Tel: +46 72 386 94 52

För ytterligare information om Zaplox, vänligen kontakta:
Magnus Friberg, CEO Zaplox
magnus.friberg@zaplox.com , Tel +46 70-658 07 60

Om Zaplox

Zaplox grundades 2010 i Lund och har utvecklat och patentsökt system för att hantera dörrlås med mobiltelefonen. Zaplox använder innovativ teknik och utvecklar nya tjänster för att skapa unik kundnytta i en gammal bransch. Zaplox ger företag över hela världen möjlighet att effektivisera nyckelhantering och att skapa nya tjänster och processer i den egna verksamheten genom användningen av mobila nycklar. System från Zaplox kan installeras för hotellverksamheter, på företag och i privata bostäder. Zaplox ska leda utvecklingen av mobila nycklar och bli en av de större aktörerna i denna nya industri.

Om Zaplox Mobile Key System

Zaplox System fungerar med alla typer av mobiltelefoner i alla teleoperatörers nät. Systemet är tillgängligt dygnet runt, året om och kan styras på distans. Nycklar hämtas med hjälp av en mobilapplikation som finns att ladda ner på Windows Marketplace, Android Market, BlackBerry App World och Apples App Store. Integrationen med kunders befintliga system sker genom Zaplox API och separata gränssnitt för användare och administration. Kommunikationen mellan dörrlås och en lokal Key Manager sker trådburet eller trådlöst via Bluetooth. Zaplox-systemet kan användas parallellt med nyckelkort, dörrtag och fysisk nyckel. Läs mer på www.zaplox.com.