Pagina

HTML och CSS-boken firar 15-årsjubileum med sjunde upplagan

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 06:28 CET

Den sjunde upplagan av HTML och CSS-boken innehåller allt du behöver veta för att skriva webbsidor. Boken börjar från grunden och författaren Rolf Staflin beskriver systematiskt hur du lägger in rätt taggar så att dina webbsidor får det utseende och den funktion du vill. Hundratals praktiska exempel hjälper dig på vägen.

HTML- och CSS-boken är skriven för Linux-, Mac- och PC-användare. Betoningen ligger på hur man skriver dokument som kan visas på alla datorer och med alla webbläsare. Skillnaderna mellan XHTML och HTML tas också upp efter hand.

Genom åren har HTML och CSS-boken blivit mycket uppskattad och den här upplagan markerar bokens femtonårsjubileum. Den nya upplagan är som alltid noggrant genomarbetad och uppdaterad in i minsta detalj för att vara helt aktuell.

OM FÖRFATTAREN
Rolf Staflin är fil.mag. i datavetenskap och arbetar som IT-arkitekt och utvecklare på konsultbas. Han har arbetat med allt från enkla webbplatser med några få sidor till stora EJB-baserade klient/serversystem med tusentals användare. De senaste åren har Rolf utvecklat ett tiotal appar för iPhone och Android samt webbplatser för mobila enheter.

Pagina Förlags AB är en fristående utgivare och distributör av böcker. Förlagets utgivning består av böcker inom IT-ämnen som datorer, Internet och programmering. Paginas rötter går tillbaka till 1978, då vi startade tidningen Mikrodatorn. Optimal Förlag, som är en imprint till Pagina, arbetar med annan typ av facklitteratur, främst inom kost och hälsa.