Lumesse AB

Huawei rekryterar talanger med StepStone Solutions

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 08:50 CET

StepStone Solutions, en globalt ledande leverantör av lösningar inom rekryteringsstöd och talent management, meddelar idag att Huawei, en ledande leverantör telekom-lösningar, har implementerat rekryteringsstödet StepStone EasyCruit. Rekryteringsstödet kommer att stödja Huaweis växande rekryteringsbehov som genererats av företagets tillväxt i Norden och kommer att hantera alla nordiska rekryteringsprojekt. Två veckor efter att kontraktet undertecknats var rekryteringsstödet på plats tillsammans med en egen CV-databas, en ny karriärsida och utbildade rekryterare.

Huawei växer snabbt i Norden och ville ha ett system på plats för att hantera och stödja rekryteringen av lokala telekom-talanger samt att kunna erbjuda kandidater möjlighet att ansöka online och ge att alla kandidater en professionell och kandidatvänlig upplevelse.

Björn Sandström, HR Director, Nordic Office på Huawei säger: “Skälet till att vi investerade i StepStone EasyCruit är att vi behövde ett användarvänligt system som var kraftfullt och flexibelt för att hantera vårt behov av att snabbt kunna rekrytera lokala telekom-talanger då företaget växer snabbt i den nordiska regionen.”

David Nouveau, VD för StepStone Solutions i Sverige säger: “I en stark konkurrens väljer Huawei vårt rekryteringsstöd, vilket visar att StepStone Solutions erbjuder en bra och flexibel produkt som uppfyller kraven för ett växande företag. Från att avtalet undertecknades tog det mindre än två veckor innan systemet var igång, redo att påskynda Huaweis rekryteringsprocesser.”

För mer information kontakta:
Kalle Richert
Nordic Marketing Manager
StepStone Solutions
kalle.richert@stepstonesolutions.com

Björn Sandström
HR Director, Nordic Office
Huawei
bjorn.sandstrom@huawei.com

Om Huawei:
Huawei grundades 1988 och är ett av de snabbast växande telekommunikations- och nätverkslösningsföretagen i världen. Huawei är en ledande leverantör av nästa generations telekommunikationsnätverk och levererar just nu lösningar till 45 av världens topp 50 operatörer. För mer information, besök gärna: www.huawei.com

Om StepStone Solutions
StepStone Solutions levererar världsledande teknologi för att hitta, rekrytera, behålla, hantera och utveckla talangfulla personer. Våra globala mjukvarulösningar för rekryteringsstöd och talent management är webbaserade och tillgängliga på många olika språk. Med stöd av våra erfarna medarbetare kan mjukvarulösningarna snabbt och tillförlitligt levereras världen över som en Software-as-a-Service eller en implementerad lösning hos kund för att snabbt ge avkastning på investeringen.

Över 1 600 organisationer i 50 länder använder StepStone Solutions mjukvarulösningar dagligen för att förbättra sitt resultat, bygga effektiva talangstrategier och hjälpa sina medarbetare att få mer effektiva, trivsamma och givande karriärer. StepStone Solutions har verksamhet i 16 länder och ca 550 anställda. Globala kunder är bl.a. Carlson Wagonlit, Deloitte, Deutsche Telekom, Lufthansa, Kruger Products, PUMA och Virgin Atlantic. I augusti 2010 förvärvade StepStone Solutions MrTed som levererar rekryteringsstöd.

För mer information: www.stepstonesolutions.se
Produktinformation: http://www.stepstonesolutions.se
Läs vår blogg på: www.stepstonesolutions.com/communitypost
Utvärdera din talent management-strategi: www.talentstrategyassessment.com