Direkt Optik

Hudiksvallsbördig son tar över Direkt Optik i Sundsvall

Pressmeddelande   •   Jan 20, 2017 18:56 CET

Optikerkedjan Direkt Optik fortsätter sin nysatsning i centrala Sundsvall. I höstas flyttade butiken in i Martins gamla lokaler mitt i centrala Sundsvall och i måndags fick Direkt Optik en ny butiksägare, nämligen Robert Grundell med rötterna i Glada Hudik. Utöver butiken i Sundsvall har Robert Grundell även tagit över Direkt Optiks butik i Gävle.

Med passion och kontakter i området ser Robert Grundell fram emot att få lyfta butiken i Sundsvall samt centrum i stort. Både butikspersonal och boende skall känna av Direkt Optiks anda av kundservice, kvalitet och genuin känsla för Sundsvall som ort. Robert Grundell har stor erfarenhet från franchiseverksamhet och lämnar nu McDonald’s efter 18 år som bland annat restaurangchef.

- Med nya, fräscha och centrala lokaler skall det bli en ynnest att få vidareutveckla Direkt Optiks unika koncept där kunderna får tre par kompletta glasögon, till sig själv eller att dela med en kompis, trots att man endast betalar för ett par, menar Robert Grundell, butiksägare för Direkt Optik i Sundsvall och Gävle. Direkt Optik är en kedja som expanderar samt delar mina värderingar när det gäller kundservice och hög kvalitet, avslutar Robert Grundell.

Adress:

Direkt Optik, Torggatan 2, 852 32 Sundsvall

Kontaktuppgifter:

Lars Hermansson, Sverigechef Direkt Optik, l.hermansson@direktoptik.com

Robert Grundell, Butiksägare Direkt Optik Gävle och Sundsvall, tel. 070-3548325

Direkt Optik är en del av en stor internationell optikkoncern med eget sliperi. I Sverige är vi för närvarande 35 butiker med ambitionen att bli fler. Direkt Optik är en optikerkedja som uppskattas för både service, kunskap och unika erbjudanden. Professionella och legitimerade optiker i varje butik är en självklarhet, liksom ett attraktivt sortiment av märkesglasögonbågar och kontaktlinser.

Förutom Direkt Optik i Sverige driver ägaren idag mer än 500 butiker främst i Holland, Belgien, Frankrike och Spanien. Företaget grundades 1982 i Nederländerna och sysselsätter för närvarande drygt 1 500 personer.