Apotea.se

Hudvård från Weleda i Familjeapotekets sortiment

Pressmeddelande   •   Okt 26, 2010 09:15 CEST

Familjeapoteket.se lanserar produkter från Weleda där bland annat den nya hudvårdsserien Pomegranate-serien ingår. Totalt är det ca 50 produkter från Weleda som nu införs i Familjeapotekets sortiment. Weledas produkter utmärks av ett ekologiskt och naturligt tänk och stora krav ställs på de råvaror som ingår. Produkterna är också miljöcertifierade enligt NaTrue som är en av de strängaste certifieringar som finns idag för märkning av naturlig hudvård.

Familjeapoteket.se arbetar kontinuerligt med att förbättra och utöka sortimentet. Det är också en medveten strategi att ta in parabenfri hudvård med naturligt innehåll för att ge kunden en större valfrihet vid val av hudvårdsprodukter.

”Vi utökar vårt sortiment med såväl storsäljare som mer nischade produkter, säger Kristina Sonnerstedt, inköpare på Familjeapoteket.se. Samtidigt som vi söker nya spännande produkter så är det också viktigt för oss att plocka in kända varumärken från etablerade leverantörer och det känns väldigt bra att ha påbörjat ett samarbete med Weleda”

Weledas Pomegranate-serie innehåller ekologisk kallpressad olja från granatäpple som är rik på skyddande antioxidanter och verkar stimulerande på förnyelse av hudens celler. Serien är speciellt framtagen för kvinnor runt 40+ och gör den mogna huden fastare och slätare samtidigt som rynkor och linjer blir mindre framträdande. Produkterna innehåller förutom granatäpple även arganolja, gurkörtsolja och macadamianötsolja.

I Pomegranate-serien ingår bland annat duschtvål, ansiktskräm, ögonkräm, kroppsolja och handkräm.
Utöver dessa produkter har Familjeapoteket även tagit in en serie för manlig hudvård med raklödder, after shave och fuktkräm samt ett flertal vårdande produkter för kropp och ansikte.

Produkterna finns att köpa på www.familjeapoteket.se och kostar från 98:-. Frakt tillkommer med 29:-. Vid inköp över 400:- levereras produkterna fraktfritt. Om beställning görs före kl 12:00 så levereras produkterna normalt nästföljande vardag.

Familjeapoteket.se är Sveriges första apotek som bara finns på nätet och har som syfte att förenkla vardagen för familjen. Företaget erbjuder ett unikt och brett produktsortiment som täcker de flesta områden inom egenvård. Via kvalificerad rådgivning från läkare, sjukgymnaster kan besökarna få svar på hälsorelaterade frågor och under året kommer även Familjeapoteket.se att kunna erbjuda uthämtning av recept online.