Billmate AB

Hulténs webbutik öppnar på nytt och väljer Billmate

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 12:58 CET

Pressmeddelande 2013 – 12 – 11

Hulténs webbutik öppnar igen och väljer Billmate

Den populära möbelbutiken Hulténs, med säte i Staffanstorp, har efter en tids uppehåll öppnat sin webbutik på nytt! De har nu valt att återigen satsa på utemöbler och grillar, och ser fram emot ett händelserikt 2014. I den nystartade webbutiken erbjuder Hulténs även smidig och säker betalning med betallösningen Billmate.

Efter en tids uppehåll är det populära Staffanstorpsbaserade möbelföretaget Hulténs nu tillbaka på e-handelsmarknaden. Bröderna Anders och Krister Hultén är förväntansfulla.

Under uppehållet har Hulténs haft tid att tänka igenom sin strategi och fokus för verksamheten. De har nu valt att gå tillbaka till att fokusera på försäljning av utemöbler och grillar, som var grundidén när företaget startades i Staffanstorp år 1985.

I den nyöppnade webbutiken erbjuder Hulténs sina kunder säker betalning genom Billmate, en betallösning från eFinance Nordic AB. Med Billmate’s helhetslösning kan Hulténs kunder välja att betala sina varor med faktura, delbetalning, kort och bank. eFinance’s VD Johan Lindberg är själv från Staffanstorp och tycker att det är väldigt kul att samarbeta med ett företag från sin hemort.

-  Vi är mycket glada över att Hulténs valt Billmate som sin betalpartner. Hulténs satsar verkligen på sin webbutik och det syns och märks när man besöker den. Vi på eFinance satsar mycket på att köpprocessen ska vara så enkel som möjligt och tillsammans med Hulténs.se och designbyrån Crealevant har vi verkligen lyckats med detta. Med tanke på Hulténs starka varumärke har de alla förutsättningar att lyckas även på webben, säger Johan Lindberg.

Hulténs ser fram emot samarbetet med Billmate, och tror att det kommande året kommer att bli väldigt händelserikt och roligt, särskilt när högsäsongerna vår och sommar drar igång.

–  På den korta tid som har gått ser vi redan en mycket positiv trend om vi jämför med samma period föregående år!

För mer information kontakta:

Hulténs i Sverige AB

Telefonnummer: 046-250 252

E-post: hultens@hultens.se

Maria Busck, Kommunikationsansvarig eFinance Nordic AB

Epost: maria@efinance.se

Telefonnummer: 040 - 30 35 00

Johan Lindberg, VD eFinance Nordic AB

Epost: johan@efinance.se

Telefonnummer: 076 – 870 88 70

Du kan även besöka vår hemsida: http://www.billmate.se

eFinance ägs och drivs av finansbolaget Invoice Finance AB och teknik och utvecklingsbolaget Combain Mobile AB. Vårt huvudkontor finns i Malmö och vi har med hjälp av ägarbolagens erfarenhet, kompetens och plattformar kunnat skapa en extremt användarvänlig, kostnadseffektiv och säker betalningslösning för nordiska webbutiker. Ingen kund är för liten eller för stor för oss och vår grundinställning är att alla ska ha råd till en heltäckande betallösning.