Universal Music Sweden

HUMANITY – Svenska artister gör välgörenhetskonsert

Pressmeddelande   •  Sep 09, 2015 14:58 CEST

Vi vill hjälpa – det är budskapet som Tove Lo, Urban Cone, Maja Francis, Elliphant, Miriam Bryant, Niello, Norlie & KKV och Thomas Stenström vill ge nästa vecka när dom sätter upp en konsert på Debaser Medis i Stockholm. Intäkterna från konserten går oavkortat till Röda Korset, detta med tanke på den rådande flyktingkatastrofen i Medelhavet.

Välgörenhetskonserten går under namnet HUMANITY och har ett enkelt budskap – vi vill hjälpa. Den rådande flyktingkrisen i Europa har fått många att regera och nu går ett flertal svenska artister ihop för att hjälpa till. Onsdagen den 16 september arrangeras en konsert på Debaser Medis i Stockholm där intäkterna från konserten oavkortat går till Röda Korset som är officiell partner.

Biljetter säljs via https://billetto.se/ och kostar 150 kr. Köpare kan dock välja att betala mer än 150 kr, något som alla uppmanas att göra om möjligt.

Artister:

Elliphant