Hotel Selma Lagerlöf AB

Humor och julkänsla i fokus när Quality Hotel Selma Lagerlöf sätter upp årets Julshow.

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2008 17:04 CEST

Med start den 28 - 29 november och fyra helger framåt kommer årets Julshow att ta plats på Quality Hotel Selma Lagerlöf i Sunne. Årets upplaga blir en fartfylld mix av julkänsla ,humor och fest, samt självklart ackompanjerat av ett rikligt och välsmakande julbord. Särskilt kul tycker man på hotellet, att den lokala prägeln och namnkunnigheten är. Vad innebär då "Krist-Inas Julshow"?

• - När den här möjligheten dök upp, fanns det ingen tvekan säger Mattias Nord, VD för Quality Hotel Selma Lagerlöf. Att få köra en julshow med artister från Sunne, och som både är namnkunniga och håller högsta klass, är bästa tänkbara upplägg. Nu får vi med alla de ingredienser som vi vill att en bra julshow ska innehålla, Julkänsla, skratt och medryckande musik.

En av de två huvudnamnen i Julshowen är Kristoffer Appelquist, som de senaste åren ofta synts i tv-rutan. Varför väljer du att medverka i en Julshow?

• - Jag är komiker och jag har varit med i Parlamentet, Extra-extra och Time Out. Jag har verkligen världens roligaste jobb, berättar Kristoffer Appelquist. Men under november och december ska jag göra något som är ÄNNU roligare än att tramsa i TV. Jag ska uppträda för livs levande publik på Hotel Selma Lagerlöf i min hemby Sunne. Jag har slagit mig ihop med min älsklingssångerska Ina Forsberg och vi har dragit ihop ett guldgäng med tajta musiker och roliga komiker. Tillsammans bjuder vi på en stämningsfull julshow med riktigt mycket julkänsla.

Ina Forsberg är således det andra av de två huvudnamnen i showen, och hon har tagit med sig sitt band, och tänker bjuda på något alldeles extra vad gäller underhållningen.

• - Vår julshow är högtidlig men inte tråkig, festlig men inte fjantig, säger Ina Forsberg med ett stort leende. Sådär som man firar jul på ett dyrt hotell i New York. Fast på Värmländska. Och skånska.

Och namnet då? Hur kom ni fram till det?

Ina föreslog "Inas julshow", säger Kristoffer. Jag föreslog självklart "Kristoffers julshow". Kompromissen blev "Krist-Inas julshow", avslutar han.