My Quiet Companion

Hungriga Hjärtan – Springsteen på svenska

Pressmeddelande   •   Jan 25, 2016 14:25 CET

I My Quiet Companions nya svenska tolkningar av Bruce Springsteens låtskatt hamnar The River i Norrland, Born To Run i Norrköping och Hungry Heart på Andra Långgatan i Göteborg... Plötsligt berättar inte sångerna så mycket om den amerikanska drömmen utan om våra gemensamma drömmars skörhet, vår kärlekshunger och en ständig längtan bort och hem. Tidlösa hits som ni aldrig hört dom förr. Göteborgspremiär blir det på Teater Aftonstjärnan den 12 februari kl 19:00.

My Quiet Companion har funnits sedan hösten 2012, då de spelade in Sofia Ekbergs debut-EP All The Small Details. Ett första lyckosamt möte som lett till turnéer och workshops både i Sverige och utomlands. Med tre gitarrer, mandolin, dobro, stompboard och stämsång skapar de närvaro och sväng där man kan luta sig tillbaka och lyssna till låtarnas historier… Americana med en skandinavisk edge. My Quiet Companion släppte sin självbetitlade debut-CD hösten 2015.

Sofia Ekberg: sång, gitarr, mandolin, bas

Patrick Rydman: sång, gitarr, percussion, klaviatur, trumpet

Henrik Cederblom: gitarrer, dobro, fiol, sång

Foto: Tinah Hallberg