eQuals AB

”Hur arbetet för jämställdhet och mångfald gynnar din verksamhet”- eQuals AB på Almedalen 2013

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 08:16 CEST

Mångfald och jämställdhet är avgörande för verksamhetens konkurrenskraft och hållbart företagande. Hur kan organisationer initiera och utveckla arbetet för mångfald och jämställdhet? Vilka möjligheter och utmaningar följer av mångfald på arbetsplatsen?

"Vi på eQuals märker av det ökade intresset för ökad mångfald på arbetsplasten från bolagen. Därför bjuder vi in till seminarium om affärsnyttan med mångfald under Almedalsveckan" säger Gina Sharro VD och mångfaldskonsult på eQuals AB
Almedalen 2013

Verksamhets- och affärsnyttan med mångfald

4/7 2013 11:00 - 12:00, Joda Bar och kök, Skeppsbron

Vi guidar dig genom dagens mångfald i Sverige. Vi tar upp och diskuterar referensramar - hur våra normer, attityder och vår organisationskultur spelar en avgörande roll för ökad mångfald och affärsnytta. Du får konkreta tips för strategiskt mångfaldsarbete med framgångsrika exempel. Metoden för arbetet är SPR (Start, practice and result). Gina Sharro, jurist och mångfaldskonsult, är föreläsare med nio års erfarenhet av jämställdhet- och mångfaldsarbete.

Välkomna!

Mer Info ->>

eQuals är en konsult- och juristbyrå som bistår arbetsplatser med allt i från att initiera arbetet med mångfald, jämställdhet och arbetsmiljö till att implementera och utvärdera arbetet, samt säkra kompetensutvecklingen. Vi bistår er även med juridisk kompetens inom arbetsrätt, arbetsmiljö och diskriminering.