Ung Företagsamhet Skåne

Hur får vi in fler unga i styrelser?

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2018 11:38 CEST

Mitt under brinnande tennisveckan i Båstad den 16 juli kl. 08.30  sätter vi bollen i rullning under ett spännande tema där vi fokuserar på våra unga!

Hur kan vi ge ungdomar bästa information och få dem nyfikna på olika styrelser & styrelsearbete samt ge dem nätverk in i näringslivet?

I ett spännande samarbete mellan Ung Företagsamhet Skåne och Rotary Distrikt 2400 & 2390 vill vi skapa bästa förutsättningar för att göra våra ungdomar i Skåne uppmärksammade om det viktiga styrelsearbete som bedrivs i Sverige.

Vi vill informera om den kraft och vilka möjligheter som finns inom detta forum. Många pratar om att vi måste öka samverkan mellan skola och näringsliv och nu vill vi sätta en actionplan och skapa en långsiktig förändring för framtiden på vårt sätt.

Vill du vara med och påverka? Vill du vara med och göra skillnad?
Då ska du absolut komma till Båstad den 16 juli kl. 08.30 och Hotel Skansen och göra din röst hörd!

Kontaktpersoner/Pressanmälan

Ung Företagsamhet Skåne
Susan Wahlgren Persson/Regionchef
Mobil 0709-383717, E-post susan.wahlgren@ungforetagsamhet.se

Rotary
Ingrid Thuresson/PR & Kommunikation Distrikt 2400
Mobil: 0708-556213 E-post: in.thuresson@telia.com

Ung Företagsamhet Skåne är en ideell, partipolitiskt obunden förening vars syfte är att samverka med skolan för att införa företagsamhet och ett engagerat näringsliv i det svenska utbildningssystemet. Ung Företagsamhet vill ge barn och unga möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap.

Ung Företagsamhet har tre olika utbildningskoncept för grundskola och gymnasiet, varav UF-företagande är ett. Målet är att genom utbildningskonceptet UF-företagande ge ungdomar i gymnasiet möjlighet att träna och utveckla sin kreativitet, företagsamhet och sitt entreprenörskap. UF-företagande innebär att elever under ett läsår får driva egna företag, så kallade UF-företag under handledning och med stödmaterial.