ringen factor direct

Hur kommer vi vidare?

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2010 11:50 CEST

Administratörsfunktioner

Nu har jag kämpat med denna sajten sedan september -08 och det verkar vara tvärstopp med att få tag i någon som tycker att detta är bra. Jag har sökt bidrag från socialstyrelsen, ungdomsstyrelsen (2 ggr), lion´s, mcDonalds, h&m, och massor av andra stora företag och statliga institutioner men trots att mobbning och kränkning ökar i samhället är det ingen som är intresserad av att hjälpa till att bygga upp en stark förening mot detta. Som jag ser det är det beklämmande att inte någon vågar satsa på att ge oss den draghjälp som vi så väl behöver. Själv har det kostat mig ca 55.000:- och jag har inte råd att lägga mer pengar på trycksaker, utskick, annonser mm. Läget är minst sagt prekärt och jag vill vädja till alla som har en idé eller ngn slags tanke på hur vi kan nå ut med budskapet att komma med ett förslag. De etablerade föreningarna mot mobbning tar betalt för att visa sig på skolor mm vilket inte är min avsikt. Jag vill bygga en förening där alla medlemmar sakll kunna verka som kamratstödjare efter sin tid och förmåga. Först då kanske de som håller på med mobbning och kränkning förstår att det är fel. Våra tre grundbultar är som tidigare Respekt Ödmjukhet och Empati vilket för mig är en självklarhet att man skall visa alla andra människor oavsett ålder, kön eller etnisk härkomst. Ni som läser detta. Försök att hjälpa till att komma vidare! Det är ett jätteprojekt, det är jag medveten om, och jag/vi behöver all hjälp vi kan få om vi skall kunna etablera Respektera.nu i Sveriges samtliga 290 kommuner. Har du ngn idé så maila den till mig på kjell5230@hotmail.com eller ring på nr 0708-806 176. Jag tror att det finns många som tänker som jag men inte vågar engagera sig av olika anledningar. Var inte rädda för att höra av er. Ett litet frö kan växa till en stor planta, även om det kan ta tid. Önskar alla en fortsatt trevlig höst och hoppas verkligen att någon kan så just det frö eller ge mig det halmstrå som jag söker!

Åsa 2010-10-23   Kjell Ekhage