Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN

Hur skulle en anhörigpolitik se ut? - Samtal om Anhörigsverige

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 09:00 CET

I anslutning till föreställningen "April i Anhörigsverige" är CAN medarrangör till en samtalsserie. Det finns alkoholpolitik men inte anhörigpolitik, som Susanna Alakoski skriver. Vad finns det för möjligheter till hjälp idag för en anhörig och vilka satsningar behövs för att det ska bli bättre? Det - och mycket annat - ska panelen samtala om.

Tid: Fredagen den 19 februari kl 17.30-18.30
Plats: Plattanscenen, Kulturhuset Stadsteatern, Stockholm

Medverkande: Susanna Alakoski (författare till boken April i anhörigsverige), Bo Blåvarg (Ersta Vändpunkten), Merike Hansson (Socialstyrelsen), Emma Henriksson (KD, ordförande i Socialutskottet) och Karin Rågsjö (V, ledamot i socialutskottet, talesperson i vårdpolitiska frågor). Samtalsledare: Mia Sundelin (CAN).

Ingen föranmälan krävs. Kostnadsfritt. Välkommen!

Centralförbundet för alkohol- och narkotikaupplysning, CAN, är en ideell förening som har till uppgift att följa konsumtionsutvecklingen och sprida information om alkohol och andra droger. Våra återkommande nationella undersökningar är Skolelevers drogvanor och Monitormätningarna. CAN genomför även lokala och regionala undersökningar på uppdrag av kommuner och län. Läs mer på www.can.se, www.drugsmart.com och www.espad.org.