CoachWise Ledarskapsutveckling

Hur vaccinerar vi vårt samhälle från chefer och ledare med psykopatiska drag?

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2011 11:45 CET

Dokument inifrån på SVT sänder nu serien "Säljsekten". Ett program som avslöjar ledare, chefer och företagsledare som medvetet förtrycker sina medarbetare och det i tron att det förbättrar resultaten, främst den egna vinningen. Chefer som hotar med repressalier och kränker människor på alla tänkbara och otänkbara sätt och det i Sverige år 2011. Vad är det som möjliggör att de här psykopatiska personligheterna fortfarande tillåts att husera i många företag och organisationer? Någonstans har någonting gått fel. Vad är det för individer som blir tilltänkta för ledande positioner? Vem är det som väljer ut dessa individer? Har de rätt kvalifikationer själva för att kunna välja ut rätt ledare? Vilka är urvalskriterierna? Vilken typ av utbildning har och får dessa individer för att fungera som ledare/chef?

Läs mer på http://visdomsmegafonen.blogspot.com

CoachWise Ledarskapsutveckling utvecklar människor till insiktsfulla, sanna och lönsamma ledare som vill och kan göra verklig skillnad både mänskligt och resultatmässigt. Vi erbjuder individuella Executive program och en skräddarsydd process, BizWiz, vid strategisk utveckling och lärande. Vår mission: bättre ledare, bättre företag, en bättre värld.

Våra konsulter och coacher är ekonomer med verksamhetskunskap (strategi, Business Intelligence, affärsutveckling, marknadskommunikation) med erfarenheter som ledare inom bank och finans, utbildnings- och idrottsområdet, beteendevetenskaplig och psykologisk påbyggnad samt medlemmar i International Coach Federation och Stockholms Handelskammare.

Exempel på coachingområden: ledaren-coachen-gruppen/personlig utveckling och effektivitet/ledningsgruppens arbete/strategi-vision-värderingar/omvärldsanalys och scenarier/kreativitet och innovation/kommunikation-relationer-samtal/strategisk förändring och lärande

www.coachwise.se