Universal Music Sweden

HURULA DEBUTERAR PÅ 5:e PLATS PÅ FÖRSÄLJNINGSLISTAN

Pressmeddelande   •   Maj 02, 2014 11:16 CEST

Idag blev det officiellt att Hurula gick in på Svenska försäljningslistans femteplats med sitt debutalbum ”Vi är människorna våra föräldrar varnade oss för” som släpptes förra veckan på Stranded Rekords.

Hurula frontade tidigare Umeå-bandet Masshysteri och har släppt flera album med bl.a. The Vicious och Regulations men ”Vi är människorna våra föräldrar varnade oss för” är det första i eget namn. Albumet har mötts av strålande recensioner och andra singeln ”22” ligger på rotation på P3.

Hurula befinner sig just nu på turné och spelar ikväll på Scharinska i Umeå, 8:e maj i Oslo, 9:e i Göteborg och avslutar sen i Malmö den 10:e maj. Fler spelningar tillkommer i sommar.

Sagt om ”Vi är människorna våra föräldrar varnade oss för”.

Hurula lyckas med det så många andra missar - att få det att kännas äkta. Betyg 6/6 – Nöjesguiden

Hurula sätter ord på det som svider – Betyg 5/6 SVD

Tränger rakt in i hjärtat – Betyg 4/5 Aftonbladet

Hurula har gjort ett av årets album. Fakta. – Betyg 5/6 Gaffa