Universal Music Sweden

Hurulas debutsingel ”Sluta deppa mig”

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2014 09:42 CET

För bara en vecka sedan tillkännagavs samarbetet mellan Stranded Rekords och Hurula. Masshysteris forne frontman har spelat in ett soloalbum som släpps senare i vår och i onsdags släpptes debutsingeln ”Sluta deppa mig” på Spotify/iTunes/WiMP och finns nu även i videoform.

Hurula har sina rötter i Umeås musikscen där han spelat i band som the Vicious, Regulations och senast Masshysteri som släppte två lysande album i slutet av 00-talet på Ny våg i Sverige och Feral Ward i USA. Masshysteri slog igenom språkbarriären och turnérade trots låtar på Svenska både i Europa och USA men efter två intensiva år imploderade bandet. Sedan dess har Robert Hurula lämnat Umeå för Stockholm där solodebuten är inspelad tillsammans med Måns Lundberg som även producerade Masshysteris sista album och nu senast Håkan Hellströms ”Det kommer aldrig va över för mig”. Solodebuten är ett slag i ny riktning för Hurula, obeveklig rock på svenska, fri från trender och måsten.

I onsdags släpptes debutsingeln Sluta deppa mig, videon till singeln hade premiär i tisdags på PSL och finns nu på YouTube, bakom videon ligger regissören Erik Viklund.

Lyssna på Sluta deppa mig på Spotify – Hurula – Sluta deppa mig

Hurula på Facebook - www.facebook.com/hurulaofficial