Husmor Lisa

​ Husmor Lisa stänger restaurangen och går mot nya utmaningar

Pressmeddelande   •   Jun 05, 2017 09:36 CEST

Husmor Lisa stänger restaurangen och går mot nya utmaningar

I fem år har Lisa Lönner Pulkkinen drivit Fine Home Dining i familjens hus vid vattnet på Resarö där gästerna äter avsmakningsmeny på ärvda möbler och familjens porslin med vacker utsikt över fjärden. Nu är det dock dags för ett nytt kapitel och hon har tagit beslutet att stänga restaurangen från den 30 augusti. Under augusti håller Husmor Lisa extra öppet med fyra dagar i veckan, både lunch och middag, för att göra en fin avslutning.

-Jag känner mig så glad och djupt tacksam för allt beröm jag får för maten och miljön, hur unikt detta koncept är, alla toppbetyg - och de gäster som återkommer igen och igen. Jag har verkligen haft så otroligt roligt dessa år. Samtidigt har det under fullsatta perioder varit stökigt för familjen att ha gäster varje helg och var sak har ju sin tid, säger Lisa.

Lisa har nått de mål hon satte upp med restaurangen som var att gå från husmors-matlagare till kock på hög nivå och att leverera gastronomi med trädgård och skog som skafferi, helt kompromisslöst med intensiva smaker, enligt hennes egen filosofi. Att kunna leva på sin verksamhet trots att den är småskalig och arbeta helt kemikaliefritt och utan svinn har också varit viktiga mål för matlagningen. Ett viktigt mål var att bli bedömd i White guide.

-Jag arbetar på att på lång sikt hitta en modell för att kunna starta Fine Home Dining på annan plats i det fall att jag hittar rätt lokal och finansiär, dock är detta helt utan stress. Nu tänker jag själv njuta av vår fina plats, fortsätta laga mat samt arbeta med projekt som förenar kockyrket med min kompetens inom varumärkesbyggande och kommunikation, säger Lisa Lönner Pulkkinen som sedan tidigare har en 20-årig karriär från PR, trendspaningar och event, bland annat på MTV och PS Communication.

Husmor Lisa kommer vid rätt prislapp och intelligent övertalning möjligen att öppna upp för företagsmiddagar, fester och event. Lisa är tillsammans med Linn Söderström drivande i deras gemensamma projekt TakeOver Sverigeturné som fortsätter gästspel runt om i landet.

För kontakt, Lisa Lönner Pulkkinen lisa@husmorlisa.se eller 070 200 94 14

Vid vattnet på Resarö i Vaxholm driver Lisa Lönner Pulkkinen restaurang i familjens jugendvilla. Här äter gästerna på ärvt porslin och vackra dukningar som Lisas mormor har skapat. Restaurangen lever på sina egna odlingar, vad som finns i skogen och köper från bönder i trakten. Lisas matlagning är helt säsongsstyrd och genom att använda traditionella husmorsmetoder som röka, syra, torka, söta och salta bevaras råvaror över säsong. I mat- och trädgårdsstudion bedrivs matlagningskurser och matlagningsaktiviteter.

Läs mer på www.husmorlisa.se där den aktuella, fullständiga menyn finns att läsa. Vid frågor, kontakta Lisa på 070 200 94 14 eller maila på lisa@husmorlisa.se. Följ Husmor Lisa på twitter och Instagram @husmorlisa eller Husmor Lisa på Facebook