VSM Group Aktiebolag

Husqvarna Viking och JC ger sig ut på festivalturné i sommar-Sverige

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2004 08:37 CEST

Europas ledande symaskinstillverkare VSM Group, med huvudkontor i Huskvarna, ger sig ut på festivalturné i sommar-Sverige för att tillsammans med jeansexperten JC uppmuntra till personligt klädskapande.

Den som vill kan bland annat få hjälp med att på olika sätt dekorera sina jeans.

Hultsfredsfestivalen, Kalas 2004 och Pride 2004 är exempel på festivaler som kommer att besökas under de tre månader turnén pågår.

– På det här sätter når vi en kundgrupp, ungdomar mellan 15 och 25 år, som normalt inte hittar till våra butiker. Nu kommer vi till dem i stället, säger Astrid Engstrand Holmer, marknadschef hos VSM Groups svenska säljbolag, VSM Sverige.

JC Destination Tour 04 kommer att göra nedslag i 30-talet städer runt om i Sverige. Den omfattar flera olika teman, bland annat ställer några lovande designelever ut sina förslag till hur morgondagens jeans ska se ut. Det bjuds också på musikuppträdanden.

Och i ett särskilt jeanslabb kan besökarna dekorera sina jeans med broderier, snoddar eller pärlor med hjälp av moderna Husqvarna Viking-symaskiner och medarbetare från VSM Sverige. Den som under turnén köper en svensktillverkad symaskin får dessutom en jeanscheck att lösa in i någon av JC:s butiker.

– De som är unga i dag vill i allt större utsträckning visa vilka de är genom sina kläder. De vill sätta sin personliga prägel på konfektionsplagg. Det vi kan göra är att visa hur enkelt det är, säger Astrid Engstrand Holmer och konstaterar att turnén bara är början på ett spännande samarbete mellan de båda företagen.

Startskottet för festivalturnén går den 26 maj på Riddarholmen i Stockholm. Efter nedslag i bland annat Jönköping, Hultsfred, Örebro, Gävle och Uddevalla avslutas den i mitten av augusti i Malmö.

Det finns mer information om festivalturnén på www.jc.se/destination

VSM Sverige AB
561 84 Huskvarna
Tel: 036-14 60 00 (vx)

PRESSERVICE
Stefan Sandberg
Vd
Tel: 036-14 70 03

Astrid Engstrand-Holmer
Marknadschef
Tel: 036-14 65 72

Bilder för fri publicering kan laddas ned från vårt pressrum på www.husqvarnaviking.com
Där finns också övrig pressinformation.