Edomun Huskontroll

HusSkola.se: Vad ska man tänka på när man köper hus.

Pressmeddelande   •   Aug 03, 2015 15:12 CEST

HusSkola.se har mer än tio års samlad erfarenhet av arbete med kundklagomål, reklamationer och ansvarsfrågor gällande dolda fel och överlåtelsebesiktningar. Oavsett om du ska sälja eller köpa hus eller lägenhet, kan vi förbereda dig med viktig kunskap inför din bostadsaffär.

Vi upplever att personer som planerar att sälja eller köpa bostad, har ett allt större behov av att skaffa sig förberedande kunskap inför sin bostadsaffär. Ingen vill ju hamna i en situation, där dolda fel eller brister upptäcks först efter att bostadsaffären gått igenom. Genom att delta på våra speciellt anpassade kunskapsföreläsningar, undviker parterna att hamna i dyra, tidskrävande och psykiskt påfrestande ansvarsprocesser i samband med en bostadsaffär, säger Pontus Gustafsson, företagets grundare och tekniskt expert på HusSkola.se.

Kunskapsföreläsningarna finns i dagsläget tillgängliga i två olika format; föreläsning för större grupp med maximalt tio hushåll (2 personer/hushåll) och en mer exklusiv, fördjupad föreläsningsvariant som anordnas för ett färre antal deltagare i privat miljö. Utöver kunskapsföreläsningarna hjälper HusSkola.se till med att förhandskontrollera bostäder inför besiktning och försäljning, tolka besiktningsprotokoll, stödja köpare i samband med att de ska titta på visningsobjekt och att ge konfliktguidning vid ansvarsprocesser.

Pontus Gustafsson, Teknisk expert, HusSkola.se
Telefon: + 46 (0) 70 257 76 87
E-post: info@husskola.se

Hemsida: www.husskola.se

Varför Husskola.se

Under mina år på ett välrenommerat besiktningsföretag (Anticimex) som både besiktningsman och kvalitetsansvarig har jag många gånger mött konsumenter när de precis ska köpa hus eller när de har flyttat in. I dessa möten så har jag uppfattat ett stort behov av fördjupande kunskap kring vad man ska tänka på när man köper hus.

En vanlig kommentar är att: "...allt det här (fukt, mögel och ansvar) som du har berättat skulle man ju ha fått reda på långt innan vi började titta på hus"

En kund sa nyligen när jag bistod i ett doldafel ärende:

”Informationen har varit väldigt behjälplig i klarläggandet vad som kan anses utgöra ett dolt fel i fastighet och så här i efterhand så hade vi behövt använda denna tjänst INNAN vi köpte huset”

Det jag har uppfattat av kunders behov är att man önskar en bättre förberedande möjlighet, att själv skaffa sig oberoende och bättre kunskap så att man kan genomföra en tryggare och ekonomisk gynnsammare bostadsaffär.