HWQ Group AB

HWQ Entreprenad AB anställer ny VD

Pressmeddelande   •   Jan 18, 2018 15:18 CET

Den 2 januari 2018 tog Gustav Christoffersson över som ny VD för HWQ Entreprenad AB, som ett led i företagets fortsatta utveckling. Företagets tidigare VD, Stefan Håkansson, fortsätter som koncernchef för HWQ Group samt som VD för systerbolaget PPR.

- Det är en naturlig del i bolagets resa från utvecklingsbolag till ett etablerat och säljande bolag att vi tar in en ny VD. Det är mycket glädjande att Gustav valt att ansluta sig till HWQ och vi är övertygade om att de erfarenheter han tar med sig in i företaget är vad som behövs för att driva det vidare mot framtiden, säger Stefan Håkansson

Gustav Christoffersson kommer från en karriär inom Försvarsmakten där han varit verksam i olika befattningar inom Amfibiebataljonen i 18 år. Han har en yrkesofficersexamen och har tjänstgjort utomlands i såväl Tchad som Afghanistan. Gustav rekryterades via rekryteringsföretaget Military Work.

- Jag är otroligt glad över den här möjligheten. Att få vara med och driva HWQ Entreprenad in i en ny fas känns enormt inspirerande. Jag är övertygad om att med de erfarenheter jag tar med mig från Försvarsmakten avseende ledarskap och verksamhetsledning samt den otroliga drivkraft som finns i företaget kommer vi verkligen att lyckas. Med de fina förutsättningar som Stefan lämnar efter sig och den kompetenta personal som arbetar här är det ett rent nöje att ta över, säger Gustav Christoffersson

- Mitt mål är att vi på sikt skall bli den ledande totalentreprenören när det kommer till renovering av samtliga typer av rörinstallationer i flerfamiljsfastigheter. Med vår mångåriga erfarenhet av rörrenoveringar och ständiga vilja att utvecklas kommer vi att bli ett naturligt val för fastighetsägaren, fortsätter Gustav.

HWQ Entreprenad AB arbetar med rivningsfria metoder i fastighet för Vatten, Värme, Avlopp och Ventilation samt installation av Smart-VVC.

Bolaget är medlem i Sveriges Byggindustrier och Energieffektiviseringsföretagen

HWQ Entreprenad AB grundades 2007, har sitt säte i Solna och arbetar rikstäckande.

För mer information kontakta:

Stefan Håkansson, VD HWQ Group

+46 70 – 550 32 94