hybris

hybris 3-dagars internationella partnerkonferens lockade over 800 deltagare

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 09:51 CET

Stockholm – 5 februari 2013hybris, ledande leverantör av programvara för omnikanalshandel, meddelade idag att den årliga internationella partnerkonferenfesen i Mϋnchen Tyskland, lockade över 800 deltagare, dubbelt så många som förra året. Partnerträffen som nu är inne på sitt 12:e år, är ett forum där hybris dryga 250 lösningspartners från hela världen träffas och delar med sig av idéer och erfarenheter. Deltagarna fick också med sig den senaste informationen om hybris, strategisk inriktning och produkter och kunde också besöka hybris Innovation Lab där spännande uppfinningar och nytänkande inom omnikanalshandel visades.

Under den tre dagar långa konferensen kunde deltagarna också gräva djupare inom olika områden och ta del av presentationer inom e-handel, leverans och teknologi och delta i workshops som fokuserade på kunskapsöverföring för teknisk personal inom partnerorganisationerna. Deltagarna fick också ta del av presentationer från partners som Adobe, Bazaarvoice, Celum och Compuware.

”Årets Partnerkonferens var en strålande succée, med dubbelt så många deltagare som förra året,” säger Frank Schoutissen, Vice President för Channel. ”Konferensen är ett viktigt tillfälle för oss att visa våra partners vilket momentum vi har på marknaden just nu och vilka lösningar vi kan leverera. Varje år berättar våra partners hur viktig de anser att konferensen är eftersom de får en möjlighet att lära sig mer om ny produktutveckling direkt från oss och höra om bästa sätten att leverera projekt. Vi får också chansen att uppmärksamma våra partners framgångar genom vårt program med partnerpris.” avslutar Schoutissen.

Vinnare av årets partnerpris är:

Om hybris

hybris hjälper företag på alla kontinenter att sälja mer varor, tjänster och digitalt innehåll via allakontaktpunkter, kanaler och terminaler. Hybris levererar "OmniCommerce™": det absolut senaste inom master datahantering samt köprocesser som ger företag en samlad bild av sina kunder, produkter och ordrar och som ger kunderna en enhetlig bild av företaget. hybris programvara för omnikanaler är byggd på en enda plattform, baserad på öppna standarder som är flexibla och kan hantera obegränsad innovation. De är effektiva och kan driva de allra bästa TCO, så skalbara och utbyggbara att detta är den sista kommersiella plattform ett företag någonsin kommer att behöva. De två viktigaste industrianalytikerfirmorna rankar hybris som en ”ledare” och listar dess handelsplattform bland de bästa två och tre på marknaden. Samma programvara finns tillgänglig att installera på plats, som on-demand eller som en hostad tjänst vilketger handlare av alla storlekar maximal flexibilitet. Över 400 företag har valt hybris, inklusive globala B2B- varumärken som Ericsson, Rexel, Nikon och P&G samt varumärken som vänder sig till konsumenter som Clas Ohlson, Indiska, Nilson Group, Levi’s, Toys’rUs med flera. hybris är framtidens handel™.  För mer information var vänlig gå till www.hybris.com

eller kontakta:
Helena Liden, JustPR, +44 7798 871 585, helena.liden@justpr.se