hybris

hybris 4.5 levererar global flerkanalshandel

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2011 11:23 CET

-       Snabbt införande, optimerad prestanda och integration med Google

hybris, ledande global leverantör av programvara för handelslösningar över flera kanaler, lanserar hybris 4.5 Multichannel Commerce, en uppdaterad version av företagets ledande plattform för flerkanalshandel. Hybris 4.5 är utformad för att verksamheter på både konsument- och företagsmarknaden ska kunna leverera globala e-handelslösningar och flerkanalsförsäljning till sina kunder mer effektivt och snabbare med bättre resultat.

Bland de nya funktionerna i hybris 4.5 finns en förbättrad Multichannel Accelerator för B2B Commerce, som hjälper till att stärka flerkanalshandeln och öka försäljningen snabbare. Med prestandaövervakning kan användarna se in i de bakomliggande affärsapplikationerna och på så sätt identifiera förbättringsområden och minska underhållskostnaderna. Den inbyggda integrationen med Google Local Shopping gör det möjligt för företag att göra sina produkter tillgängliga för en större publik.

Förutom de språk som redan byggts in, inkluderar hybris 4.5 nu även kinesiska, italienska och brasiliansk portugisiska i administrationsverktygen. Dessa språk kommer underlätta globala utrullningar eftersom regionala team nu enklare kan hantera sina lokala webbplatser, vilket minskar behovet av utbildning och central kontroll och administration av innehållet.

-       Hybris 4.5 är ännu en marknadsledande lösning som kommer hjälpa företag på både konsument- och företagsmarknaden att få maximal utdelning och resultat från sina satsningar på global flerkanalshandel, säger Christer Alkesten, Nordenchef på hybris. Då många av våra nordiska kunder jobbar internationellt och har planer på att vidare expandera geografiskt är det viktigt att vi kan erbjuda en lösning som gör det så lätt och snabbt som möjligt att rulla ut sin e-handelslösning till ännu fler länder.

Multichannel Accelerator for B2B Commerce
Den nya flerkanalsacceleratorn för B2B Commerce i hybris 4.5 gör att även företag som riktar sig mot företagsmarknaden nu kan införa en flerkanalslösning snabbare. Detta har tidigare varit möjligt för de företag som funnits på konsumentmarknaden tack vare Multichannel Accelerator B2C. Multichannel Accelerator for B2B Commerce har skräddarsytts för de speciella behoven hos företag som handlar med andra företag och ger alla de möjligheter som behövs för att kunna hantera komplexa relationer med företagskunder, inklusive automatisk orderhantering och att ge en tilltalande kundupplevelse över alla kanaler tack vare en intuitiv design av webbsidorna.

Förbättrat sök och navigering
Hybris 4.5 erbjuder förbättrad sök- och navigeringsfunktionalitet, vilket ger bättre kontroll över sökresultat och förbättrad kundupplevelse genom att kunderna kan smalna av sökkriterierna utifrån sina egna preferenser. Ett färdigt  API gör att användare kan lägga till fler sök- och navigeringsmöjligheter för en bättre sökupplevelse.

Bättre kundservice
Personer som arbetar med kundservice i hybris 4.5 kan jobba med flera varumärken eller butiker samtidigt och besvara kundförfrågningar med hjälp av flera olika varumärkesidentiteter. Med en komplett överblick över alla transaktioner och all köphistorik för företagets samtliga butiker och varumärken kan de hantera kundförfrågningar betydligt snabbare och mer effektivt än tidigare.

Förbättringar i utskrifter och trycksaker
Publiceringsprocessen på papper blir nu enklare i och med att hybris 4.5 erbjuder sofistikerad funktionalitet för sidohantering. Användare kan välja mellan enstaka sidor, dubbelsidiga dokument eller sidointervall och sätta upp oberoende mallar för höger- respektive vänstersidor. Därmed strömlinjeformas planering och redigering och det ges ökad flexibilitet för projektjobb och kundanpassning, samtidigt som tiden för att få ut trycksaker på marknaden minskas.

Integration med Google Local Shopping
Med hybris 4.5 kan produkter göras tillgängliga direkt i världens största sökmotor. Kunder kan titta igenom produktutbudet och automatiskt hitta närliggande butiker som har varan i lager på Google Maps. Google Local Shopping finns hittills i USA, Storbritannien, Japan, Frankrike och Tyskland.

Integration med dynaTrace
Genom integrationen med dynaTrace får hybris-kunder nu en sofistikerad övervakningsfunktion direkt i plattformen. Detta gör att de kan optimera prestanda genom att visualisera realtidsprestanda och transaktionsuppgifter från sin e-handelslösning. Instrumentpaneler för övervakning är förintegrerade och ingen manuell konfigurering behövs. Bland de tillgängliga panelerna finns systemutnyttjande, transaktionsfel, sökningar och order, utfall per sidokategori, utfall per söktransaktion, affärseffekt och utfall per enskild transaktion.

Hybris 4.5 finns tillgänglig omedelbart. Läs mer på www.hybris.com/release45

Om hybris
hybris är en ledande leverantör av nästa generations programvara för snabb och flexibel handel över flera kanaler. Den baseras på en enda plattform, inklusive drifttjänster. Utifrån behovet av enhetlighet, koordinering och personanpassning av information över samtliga kanaler och alla faser i kundlivscykeln, har hybris utvecklat en integrerad och snabbrörlig lösning som gör det möjligt för företag att sälja över alla kanaler – on- och offline – på ett enhetligt och effektivt sätt.

Hybris har 14 kontor i elva länder och över 380 kunder över hela världen. Kunderna består av globala varumärken inom detalj- och tillverkningsindustrin som Adidas, Levi´s, Lufthansa, Clarks, Timberland, Nespresso, Toys´R´Us, Coca Cola Beverages, Ericsson, Rexel, Bobcat, Kaiser+Kraft, Hornbach, Nikon, Migros, Conrad, Iomega och Grundfos. Läs mer på www.hybris.com

För ytterligare information kontakta:
Christer Alkesten
hybris