hybris

hybris expanderar i Sverige

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 10:01 CEST

E-handelsbolaget hybris utökar sin verksamhet i Sverige och anställer Peder Bengtsson, som arbetat de senaste elva åren inom IBM-koncernen. Han kommer främst att arbeta med kunder och partners i södra och västra Sverige samt Danmark. Det ger Nordenchefen, Christer Alkesten, möjlighet att fokusera mer på expansionen i Finland och Norge.

Dessutom söker hybris nu efter ytterligare tre konsulter/systemarkitekter. De ska främst hjälpa företagets partners att implementera hybris Multichannel Suite 4.2, som är den ledande flerkanaliga e-handelsplattformen på marknaden.

– Med vår e-handelsplattform, Multichannel Suite, kan företag som säljer sina produkter i flera kanaler både öka sina intäkter och spara pengar genom att hantera alla kanaler i ett enda system. Plattformen passar dessutom för företag som vill ligga i framkant och förbereda sig för mobil handel. Det är ett område som kommer att växa kraftigt under de kommande åren och bli en viktig försäljningskanal för många företag, Christer Alkesten, Nordenschef för hybris.

Peder Bengtsson har arbetat elva år inom IBM, senast inom IBM Software Group, där han ansvarade för Lotus Software Sveriges satsning på små och medelsstora företag samt som mentor för trainees och nyanställda inom IBM Software Group. I Sverige arbetar sedan tidigare också Terry Jones med support till företagets partners. Dessutom har hybris förstärkt sin marknadsorganisation med Alistair Robbie, som är nytillträdd marknadsansvarig för Storbritannien och norra Europa, inklusive Sverige.

Fakta om hybris

hybris är en ledande leverantör av programvara för flerkanalsförsäljning och kommunikation med fokus på konsekvent, koordinerad och skräddarsydd information i alla kanaler och genom alla faser av kundcykeln. Resultatet är en integrerad lösning som stödjer industrialisering och automatisering av kommunikation, försäljning och supportprocesser. hybris går i spetsen för utvecklingen av nya idéer inom området och gör det möjligt för företag att kommunicera och sälja via alla kanaler på ett konsekvent och effektivt sätt.

hybris etablerades 1997 och har en väldokumenterad meritlista vad gäller lönsamhet och tillväxt samt ambitiösa framtida planer för expansion. Huvudkontoret finns i München och företaget har även kontor i Storbritannien, Nederländerna, Schweiz och Sverige. Företaget representeras internationellt via ett nätverk av engagerade teknik- och företagspartners inom hela Europa och USA. De har mer än 150 kunder över hela världen som i sin tur tillhandahåller fler än 1 500 webbplatser som drivs via hybris. Kunderna består av globala varumärken inom detalj- och tillverkningsindustrin som Ericsson, SCA, Toys’R’Us, Adidas, Lufthansa, Reebok, Storel och Selga.

För ytterligare information kontakta:

Christer Lidman

Tfn 070-580 23 03