hybris

hybris integrerar Google Commerce Search i sin plattform för flerkanalshandel

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2012 09:57 CEST

hybris, en ledande global leverantör av programvara för handelslösningar och kommunikation över flera kanaler, har inlett ett samarbete med Google för att erbjuda förbättrade sökfunktioner till sina kunder över hela världen. Googles nya sökmotorfunktion för e-handel, Google Commerce Search (GCS), kommer att integreras i hybris plattform vilket ger hybris kunder en sökfunktion som är helt optimerad för e-handel. Med denna integrerade lösning kan hybrisanvändare öka sin konverteringsgrad och erbjuda de bästa sökfunktionerna oavsett vilken enhet som används.

- hybris och Google kompletterar sina respektive expertkunskaper och skapar ett marknadsledande erbjudande som ger kunderna vad de vill ha; en sann omnikanalslösning, en global plattform, enkelt och snabbt införande, hög skalbarhet och synbar avkastning på investeringarna, säger Christer Alkesten, Nordenchef för hybris.

För hybris kunder innebär användandet av Google Commerce Search följande fördelar:
• Ökad kunskapsanvändning – GCS:s sökfunktioner och sökträffsförslag använder all den kunskap som Google samlat från miljarder dagliga sökningar på Google.com. Den kunskapen driver hög noggrannhet i sökningarna och ökad konverteringsgrad.
• Google Search Quality - Google förbättrar också den övergripande sökkvaliteten för stavning, branschspecifika synonymer och avancerade språkanpassningar.
• Sökträffsförslag - automatiska förslag på frågor och produktbilder medan användaren fortfarande skriver sin sökning.
• Marknadsföring - möjliggör för organisationer att anpassa sin marknadsföring utifrån användarnas sökningar eller andra besöksmönster och ger företag ökade möjligheter att anpassa funktioner efter det.
• Google Product Recommendations - ger automatiskt beräknade produktrekommendationer baserat på kundbeteende, vilket driver merförsäljning och hög konverteringsgrad.

Google Commerce Search är en molnbaserad tjänst med enkel implementation, automatiska uppdateringar, omedelbar tillgänglighet och skalbar prestanda.

Den gemensamma lösningen kommer att finnas tillgänglig över hela världen och implementeras via hybris partners såsom Acquity, Arvato, Svara/Portaltech, Unic, Pragiti och Sapient.

Om hybris
hybris är en ledande leverantör av nästa generations programvara för snabb och flexibel handel över flera kanaler. Den baseras på en enda plattform, inklusive drifttjänster. Utifrån behovet av enhetlighet, koordinering och personanpassning av information över samtliga kanaler och alla faser i kundlivscykeln, har hybris utvecklat en integrerad och snabbrörlig lösning som gör det möjligt för företag att sälja över alla kanaler – on- och offline – på ett enhetligt och effektivt sätt.

hybris har 14 kontor i elva länder och över 380 kunder över hela världen. Kunderna består av globala varumärken inom både detaljhandels- och tillverkningsindustrin som Bobcat, Clarks, Coca Cola Beverages, Conrad, Grundfos, Hornbach, Iomega, Kaiser+Kraft, Levi´s, Lufthansa, Migros, Nespresso, Nikon, P&G, Rexel, Timberland och Toys´R´Us, Läs mer på www.hybris.com

För ytterligare information kontakta:
Christer Alkesten
hybris