hybris

hybris lanserar B2C Commerce Accelerator för den kinesiska marknaden

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 09:55 CET

Stockholm –12 december 2013 - hybris software, ett SAP-företag och leverantör av världens snabbast växande handelsplattform, lanserar en särskild version av hybris B2C Commerce Accelerator för Kina. Lösningen är baserad på hybris Commerce Accelerator, ett omnikanalssystem för handel, färdigt att användas och som kan anpassas för att stödja webben, mobila kanaler, callcenter och orderhantering. Lösningen har konfigurerats särskilt för att ta hand om kinesiska e-handelsbehov och innehåller även funktionalitet anpassad för den kinesiska marknaden.

Med B2C Commerce Accelerator för Kina kan företag av alla storlekar snabbt komma igång. Här finns bland annat ett redan färdigt skyltfönster för webben, sömlös kanalintegration och verktyg som organisationer kan använda för att leva upp till kraven från dagens kräsna konsumenter. Lösningen kommer med förkonfigurerade sidmallar som är utvecklade för att passa det speciella sätt att handla som kinesiska konsumenter föredrar, med stora produktbilder, stort utrymme för att presentera erbjudanden och annan marknadsföring och över huvud taget en mycket mer visuell upplevelse. Med dynamisk sidrullningsfunktionalitet ken företag skapa de väldigt långa sidor som kinesiska e-shoppare vant sig vid och lösningen är integrerad med Baidu Maps, vilket gör att besökare enkelt och visuellt kan hitta den fysiska butik de föredrar.

“Med över 591 millioner internetanvändare[1] är Kina det land som har flest människor på nätet. Alltfler handlar på nätet och de är otåliga och går snabbt vidare om de inte enkelt hittar vad de letar efter,” förklarar Burghardt Groeber, Vice President för Asien på hybris.  “Därför lanserar vi nu den kinesiska versionen av vår mycket framgångsrika lösning hybris B2C Commerce Accelerator för att hantera marknadens unika behov.”

En av de egenskaper som gör den kinesiska marknaden så speciell är att konsumenter inte litar på annonsering eller nyhetskällor. De litar mer på rekommendationer och på vad familj, vänner och opinionsledare tycker och nätbaserade recensioner och vänner i sociala nätverk har betydligt större inflytande. McKinsey[2] anser till och med att sociala medier har större inverkan på konsumenters köpbeslut i Kina än någon annanstans i världen. För att hantera det kommer hybris B2C Commerce Accelerator för Kina med en full upsättning insticksprogram för kinas största sociala nätverkssajter, Wiebo och QQ, så att konsumenters kommentarer och produktrekommendationer ska kunna laddas upp automatiskt till de relevanta sajterna med bara en enkel knapptryckning.

För detaljhandlare kan nu omnikanalsprojekt starta med fullt fungerande skyltfönster på webben på förenklad kinesiska. Med Alipay-integration kan kinesiska kunder enkelt skriva in sin Alipay login information och de är redo att genomföra sin transaktion och betala.

Framtida utveckling av lösningen inkluderar en integrationsuppladdning till Tmall, som agerar värd till över 50,000 varumärkesbutiker, vilket gör det enklare för detaljhandare att nå webbsajtens flera miljoner dagliga besökare. Genom att lägga till produkter i hybris kan detaljhandlare redan nu sömlöst uppdatera sina egna nätbaserade butiker, men systemet kommer också automatiskt att ladda upp information till Tmall, med synkroniserad status och varulagernivåer. Hybris kommer dessutom att introducera ett kinesiskt skyltfönster för mobilhandel för att möjliggöra äkta sömlös omnikanalshandel via olika terminaler.

“Kunder vill kunna handla sömlöst över alla kanaler,” fortsätter Burghardt Groeber. “hybris B2C Commerce Accelerator för Kina kommer att göra det enklare för e-handlare att vara överallt där deras kunder vill att de ska vara – särskilt på mobila terminaler. Den här utvecklingen kommer att göra det möjligt för detaljhandlare att leverera samma varumärkesupplevelse i alla kanaler – oavsett när eller från vilken terminal de besöker butiken.

Andra fördelar inkluderar:

Överlägsen Kundupplevelse

• Öka konverteringsgraden och det genomsnittliga ordervärdet genom integrerade erbjudanden och korsförsäljningsmöjligheter.
  • Ge kunderna mljligheten att enkelt beställa med användarvänlig, modern betalning i detaljhandlarens eget val av betalning i ett eller flera steg.

Omnikanal

• Integrera orderhantering for fullt stöd av varulagerhållning i en korskanalsmiljö, handel och orderuppfyllelse.

Snabb Implementation

• Korta tiden till marknaden med mer än hälften genom att använda skyltfönsterdesign som redan är testad och beprövad, okomplicerad kodning, en bra uppsättning urvalsdata och exakt teknisk dokumentation.
  • Förenkla implementaion och underhåll med tydlig dokumentation och beskrivningar för hur man utför olika åtgärder och exempel på hur andra genomfört dem.

Om hybris software

Hybris software, ett SAP-företag, hjälper företag på alla kontinenter att sälja mer varor, tjänster och digitalt innehåll via alla kontaktpunkter, kanaler och terminaler. Hybris levererar OmniCommerce™: det absolut senaste inom master datahantering och enhetliga köprocesser som ger företag en samlad bild av sina kunder, produkter och ordrar och som ger kunderna en enhetlig bild av företaget. hybris programvara för omnikanaler är byggd på en enda plattform, baserad på öppna standarder som är flexibla och kan hantera obegränsad innovation. De är effektiva och kan driva de allra bästa TCO och så skalbara och utbyggbara att detta är den sista kommersiella plattform ett företag någonsin kommer att behöva. Båda ledande industrianalytikerföretag rankar hybris som en ”ledare” och hybris plattform bland de bästa två-tre på marknaden.

Samma programvara finns tillgänglig för installation på plats, som on-demand eller som värdtjänst vilket ger organisationer av alla storlekar maximal flexibilitet. Över 500 företag har valt hybris, till exempel globala webbplatser inom B2B som W.W.Grainger, Rexel, General Electric, Thomson Reuters och 3M samt konsumentvarumärken som Toys“R”Us UK, Metro, Bridgestone, Levi's, Nikon, Galeries Lafayette, Migros, Nespresso och Lufthansa. hybris är framtidens handel™. För ytterligare information gå till www.hybris.com

För ytterligare information kontakta:

Helena Liden, JustPR

helena.liden@justpr.se

[1] http://www1.cnnic.cn/AU/MediaC/rdxw/hotnews/201307/t20130722_40723.htm

[2] http://www.mckinseychina.com/wp-content/uploads/2012/04/McKinsey-Chinas-Social-Media-Boom.pdf