hybris

Hybris och Endeca inleder samarbete

Pressmeddelande   •   Jan 08, 2010 09:43 CET

8 januari 2009: hybris, ledande leverantör av lösningar för flerkanalsförsäljning, och sökverktygsföretaget Endeca Technologies Inc, har inlett ett samarbete baserat på en gemensam syn på nästa generations e-handels-arkitektur och  dess betydelse för marknaden. Första produkten av samarbetet är en kombination av hybris Suite och Endecas verktyg för internetbutik, webbanalys och varuhantering. hybris Suite innehåller marknadens bästa hantering av produktinformation och verktyg för e-handel. Tillsammans satsar nu företagen på en heltäckande lösning för e-handel, nästa generation av verktyg som fyller de särskilda och sammansatta behov som finns hos den snabbväxande e-handelsbranschen. Det kommer att finnas stöd för både B2B och detaljhandel online. Genom samarbetet uppnås även ett större geografiskt marknadsområde.

Janet Sherlock, Research Director för detaljhandel vid AMR Research säger: "Endeca och hybris  kan nu erbjuda stöd för den komplexitet som flerkanalsförsäljning innebär. Här finns verktyg för hantering av produktinformation integrerat med e-handelsstöd och en flexibel internetbutik."

Endeca är ett ledande företag med programstöd för e-handelsbranschen. Bland produkterna finns sökmotorfunktioner som förstärker interaktivitet och användarupplevelse. hybris är ledande inom hantering av produktinformation, stöd för flerkanalsförsäljning och MDM (master data management). Överenskommelsen mellan de båda företagen innebär bl a att Endeca sköter försäljning och kundstöd för hybris i Nordamerika, medan hybris sköter samma uppgifter för Endeca i Europa.

"Partnerskapet med Endeca innebär en ny försäljningskanal i Nordamerika och ett erkännande av hybris som ledande varumärke", säger hybris CEO Ariel F Luedi. Förutom närvaron i Nordamerika  är vi mycket entusiastiska inför innehållet i samarbetet med Endeca. Vår integrerade lösning för e-handel med produkthantering, kontextuella funktioner och butik kommer att lyfta e-handeln och användarupplevelsen till en ny nivå."

Implementationen av de två  ledande e-handelsföretagens satsning kommer att skötas av Sapient, certifierad implementationspartner. Senior Vice President Global and eCommerce Practice Lead, Chris Davey säger: "Vi tror att integrationen mellan två ledande produktområden och gemensam framtid innebär en aldrig tidigare skådad plattform för e-handeln. Värdet av satsningen blir enormt. Detta når bortom enklare effekter som t ex  kostnadsminskningar. Vi kommer att få uppleva att e-handeln förändras i grunden och uppnår nya best practices och nya försäljningsrekord."

Endeca

Endeca erbjuder ledande sökfunktioner för informationssökning och stöd för interaktivitet och användarupplevelse. Företag har med hjälp av verktygen sparat oerhörda belopp samt ökat avkastningen avsevärt. Basen för lösningarna heter Endeca's Information Access Platform och bygger på ny arkitektur. På den kan man bygga lönsamma applikationer som innebär tillgång till all slags data på vilket sätt som helst. Tack vare denna transparens kan användare fatta bättre beslut. Runt om i världen finns 250 miljoner användare i över 600 organisationer. Bland dessa kan nämnas ABN AMRO, Boeing, Cox Newspapers, US Defense Intelligence Agency, Dell, Ford Motor Company, Hyatt, IBM, John Deere, Library of Congress, Texas Instruments och Walmart.com. Endecas huvudkontor ligger i Cambridge, Massachusets, och verksamhet finns även i övriga Nordamerika, Europa och Asien. Läs mer på www.endeca.com eller kontakta info@endeca.com.

Hybris

hybris är en ledande leverantör av programvara för flerkanalsförsäljning och kommunikation med fokus på konsekvent, koordinerad och skräddarsydd information i alla kanaler och genom alla faser av kundcykeln. Resultatet är en integrerad lösning som stödjer industrialisering och automatisering av kommunikation, försäljning och supportprocesser. hybris går i spetsen för utvecklingen av nya idéer inom området och gör det möjligt för företag att kommunicera och sälja via alla kanaler på ett konsekvent och effektivt sätt.

hybris etablerades 1997 och har en väldokumenterad meritlista vad gäller lönsamhet och tillväxt samt ambitiösa framtida planer för expansion. Huvudkontoret finns i München och företaget har även kontor i Storbritannien, Nederländerna, Schweiz och Sverige. Företaget representeras internationellt via ett nätverk av engagerade teknik- och företagspartners inom hela Europa och USA. De har mer än 150 kunder över hela världen som i sin tur tillhandahåller fler än 1 500 webbplatser som drivs via hybris. Kunderna består av globala varumärken inom detalj- och tillverkningsindustrin som Toys ‘R' Us, Adidas, Conrad, Norgren, Lufthansa, Reebok, Grundfos, Demag, Sika, Bunzl UK & Ireland, Phonak och Rexel.

Helena Liden

JustPR