MaskinExpo Sweden AB

Hydrauldriven sandningsskopa med genomtänkta detaljer

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2019 20:09 CEST

Galvaniserad behållare i höghållfast stål, spiralformad utmatningsvals och ett nyutvecklat fjäderbelastat system för stenutlösning. Det kännetecknar FSK-1000 – en självlastande och hydrauldriven sandspridarskopa från Fransgård. Modellen presenteras av Närlant på årets MaskinExpo, den 23–25 maj.

Den nyutvecklade sandspridarskopan är i varje detalj konstruerad för att förena smidig hantering med ett utmärkt spridningsresultat. Fransgård FSK-1000 har utmatarvalsens knaster monterade i spiralmönster, vilket ger en jämnare gång.

– Sandspridarskopan har även snabbinställning av den fjäderbelastade stenutlösningen, som arbetar med 22 stycken fjädrar. Det är också möjligt att öppna botten för att snabbt tömma skopan, berättar Anders Nilsson på Närlant Import AB.

FSK-1000 är standardutrustad med flödesventil för steglös reglering av utmatarvalsen. Två stödben förenklar till- och frånkoppling samt underlättar förvaring. Sandspridarskopan kan fås med SMS-, Euro-, Stora BM- eller trepunktsfäste, som är enkelt utbytbara.

• Volym: 1 000 liter
  • Arbetsbredd: 2 meter
  • Minsta hydraultryck: 180 bar
  • Vikt: 463 kg

För mer information, kontakta:
Anders Nilsson
Närlant Import AB
Tel: 019–603 60 64
anders.nilsson@narlant.se
www.narlant.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se