MaskinExpo Sweden AB

​Hydrauliska sidor på ny balvagn från Närlant

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2019 20:44 CEST

Smidig och säker lastning och transport betyder mycket för att få en effektiv hantering av rund- och fyrkantsbalar. Nu presenterar Närlant en balvagn som är försedd med hydrauliska sidor för snabb och enkel lastsäkring. Vagnen, av fabrikatet Camion, lanseras på årets MaskinExpo, den 23–25 maj.

Eftersom sidorna lyfts separat kan lastning göras från vardera sidan.

– Låsventiler på cylindrarna gör att sidorna kan stanna uppe vid frånkoppling av traktorn. Det ger också säkerhet i händelse av slangbrott, konstaterar Anders Nilsson på Närlant Import AB.

Vagnen kan flyttas under lastning. Höjden på sidorna är utformad så att rören träffar mitt på balarna då sidorna sänks.

Specifikationer, Camion balvagn:

• Flaklängd: 9 meter
  • Flakbredd: 2,55 meter
  • Kapacitet: 18 ton
  • Däck: 710/45R22.5
  • Bromsar på alla hjul
  • Box för spännband

För mer information, kontakta:
Anders Nilsson
Närlant Import AB
Tel: 019–603 60 64
anders.nilsson@narlant.se
www.narlant.se

Om MaskinExpo

Om MaskinExpoMaskinExpo har arrangerats i över 30 år och är Nordens största entreprenadmässa. På mässan visas entreprenadmaskiner, redskap och tillbehör, verktyg, transportfordon, grönytemaskiner, skogsmaskiner samt maskiner för vägunderhåll, lantbruk och bergsbruk. Mässan äger rum på STOXA, en mil från Arlanda, den 23–25 maj 2019.

För mer information om MaskinExpo, kontakta marknadschef Carina Tegelberg, 0706–29 28 27, carina.tegelberg@maskinexpo.se