Hyllie IK

Hyllie IK har förlängt med Christian Lind som tränare för A-laget

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 16:06 CEST

Hyllie IK har förlängt med Christian Lindh som huvudtränare för Herr A. Hyllie IK spelar nästa år för första gången i klubbens 82 åriga historia i div 3. Christian har gjort ett fantastisk bra arbete och vi är glada att knyta till oss Christian även ett tredje år i föreningen. Christian har tidigare  tränat FC Trelleborg och Svedala och Holmeja.

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 4. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.